بورس امروز 4 خردادماه 1401/ پرونده بازار سرمایه سبز رنگ بسته شد

شاخص کل بورس در آخرین روز از هفته اول خردادماه، سبزپوش شد. امروز شاخص کل نسبت به روز گذشته 8 هزار و 788 واحد افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 564 هزار و 477 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 5 هزار و 566 واحد بیشتر شد و در محدوده 436 هزار و 794 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «رمپنا» و «اخابر» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام هم 7 هزار و 604 میلیارد تومان شد. در روز جاری ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 134 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سرمایه آمد. بیشترین ورود پول حقیقی امروز هم بهسهام شپنا، شرکت پالایش نفت اصفهان، مربوط می‌شد که به 64 میلیارد تومان می‌رسید. بعد از آن نمادهای اخابر و سابیک بیشترین میزان ورود پول را در روز جاری تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

احتمال ریزش بورس

اما هنوز دلایلی برای ریزش بورس در کوتاه مدت وجود دارد. به نظر کارشناسان، عواملی مثل گزارش عملکرد ضعیف نمادها، نبود زیرساخت‌های کافی برای ادامه فعالیت بعضی صنایع و همچنین تحولات اتفاق افتاده در بازارهای جهانی باعث ریزش شاخص کل در کوتاه مدت خواهند شد. البته مسئله مطرح شده، با توجه به شرایط موجود و اتفاقاتی که رخ داده پیش بینی شده و امکان تغییر این شرایط و تداوم شرایط صعودی وجود دارد.

اطلاعات عمومی:

با سهام رمپنا آشنا شوید

رمپنا نماد معاملاتی گروه مپنا، سهامی عام، در بازار سرمایه است. این سهم در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس معامله می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 74 هزار و 160 میلیارد تومان می‌رسد. شرکت‌های سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا، سهامی عام، سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا و بانک پاسارگاد، سهامی عام، سهامداران عمده رمپنا هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز