بهترین شرایط مهاجرت تحصیلی به ژاپن در مقطع کارشناسی

کشور ژاپن به دلیل برخورداری از کیفیت آموزشی بالا، نرخ پایین جرم و جنایت، سطح توسعه انسانی و بهداشت عمومی بالا همراه با اقتصادی توسعه یافته و پیشرفت در زمینه دانش و تکنولوژی همواره به یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی سراسر دنیا تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

از جمله بهترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان از دانشگاه توکیو با رتبه رنکینگ 23 جهانی و دانشگاه کیوتو با رتبه 35 جهانی نام برد. از دیگر دانشگاه‌های برتر این کشور می‌توان به موسسه تکنولوژی توکیو، دانشگاه اوساکا و دانشگاه توهوکو اشاره کرد.

برای تحصیل در ژاپن برخی از رشته‌ها همچون رشته‌های مهندسی، پزشکی و پرستاری، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و علم داده به دلیل داشتن بازار کار قوی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

کاماپرس در ادامه شرایط مهاجرت تحصیلی به ژاپن در مقطع کارشناسی را بررسی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ژاپن

معمولا تحصیل در این مقطع 4 سال و برای دانشجویان پزشکی 6 سال طول می‌کشد. دانشگاه‌های ژاپن به سه دسته دولتی، خصوصی و محلی تقسیم‌بندی می‌شوند و تعداد دانشگاه‌های خصوصی به مراتب بیشتر از دانشگاه‌های دولتی این کشور است.

از جمله الزامات پذیرش در دانشگاه‌های ژاپن، تسلط قوی به زبان انگلیسی است. متقاضیان باید جهت اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های این کشور مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 به بالا و یا مدرک زبان تافل با نمره 70 به بالا ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

برخی از دانشگاه‌های این کشور همچون توکیو، سوفیا، تسوکوبا، واسدا، دوشیسا، میجی و غیره برای برخی از رشته‌ها دوره‌هایی به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. بنابراین، امکان تحصیل در ژاپن در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است. تحصیل در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها تنها به زبان ژاپنی امکان‌پذیر است و دانشجویان باید برای تحصیل در این مقطع به زبان ژاپنی تسلط کافی داشته باشند. البته دانشجویان متقاضی می‌توانند یک‌سال قبل از ورود به دانشگاه، با شرکت در کالج‌های یادگیری زبان ژاپنی، زبان خود را تقویت کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ژاپن

دانشجویان بین‌المللی ملزم هستند برای تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی آن را دریافت کنند. متقاضیان پس از دریافت گواهی صلاحیت یا Certificate Of Eligibility از دانشگاه ژاپنی، می‌توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی خود به سفارت ژاپن مراجعه کنند.

دانشجویان جهت اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی همچون فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای تحصیلی، پاسپورت معتبر، عکس، مدارک تحصیلی و ریزنمرات، اثبات تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، گواهی عدم سوء سابقه کیفری همراه با گواهی صلاحیت دانشگاه را ارائه دهند.

بورسیه های تحصیلی ژاپن

بورسیه‌های فول‌فاند ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور کم هستند و دانشجویان با امتیازات بالا و مقالات علمی معتبر می‌توانند برای اخذ این بورسیه‌ها اقدام کنند. بورسیه دانشگاه‌های این کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند. بورسیه نوع اول که تعداد آنها بسیار اندک است، بورسیه‌هایی هستند که می‌توان قبل از ورود به کشور ژاپن برای آنها درخواست داد.

بورسیه نوع دوم که تعداد آنها به مراتب بیشتر است، پس از ورود به دانشگاه‌های این کشور قابل اخذ هستند. بیشتر بورسیه‌های تحصیلی با بررسی مدارک متقاضیان و پس از یک امتحان شفاهی و کتبی و با محک‌زدن مهارت زبانی و دانش عمومی افراد در دروس مربوط به رشته آنها صورت می‌گیرد.

اقامت پس از تحصیل در ژاپن

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور قادر هستند به مدت یک‌سال به‌دنبال شغلی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از یافتن آن، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. متقاضیان می‌توانند پس از 5 سال سکونت مداوم در این کشور، جهت اخذ تابعیت و پاسپورت معتبر این کشور اقدام کنند. همچنین، افراد پس از 10 سال زندگی در این کشور اگر قوانین و مقرارت را رعایت کرده باشند و ثابت کنند که برای زندگی در این کشور نیازی به پشتوانه مالی دولت ندارند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز