بهترین دیسک و صفحه برای پژو 206 و رانا

دیسک و صفحه خودرو - کاماپرس
ژیوار

خرید دیسک ترمز و صفحه کلاچ برای هر خودروی یکی از معضلاتی است که بسیاری از رانندگان با آن روبه‌رو هستند؛ چراکه این دو قطعه اصلی نقش بسیار مهمی در عملکرد و ایمنی خودرو ایفا می‌کنند. به‌طورکلی باید گفت که دیسک و صفحه به قطعات مصرفی اتومبیل گفته می‌شوند که برای ترمز و کلاچ گرفتن و درنهایت برای حرکت خودرو لازم و ضروری هستند. این دو قطعه درواقع قطعات اصلی سیستم ترمز خودرو هستند و مسئول کنترل و توقف خودرو در زمان‌های حیاتی را برعهده آنان است. همچنین دیسک و صفحه کلاچ به سیستم کلاچ و گیربکس خودرو مربوط می‌شوند. در اتومبیل‌های دنده‌ای دیسک و صفحه، دنده‌های گیربکس را تغییر می‌دهند و خودرو درنهایت می‌تواند با شتاب‌ و سرعت‌های متفاوتی حرکت کند.

کاماپرس در این گزارش زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو،‌ ویژگی‌های یک دیسک و صفحه پژو 206 و رانا و همچنین قیمت بهترین محصولات در بازار را بررسی می‌کند.

چه زمانی باید دیسک و صفحه 206 و رانا را تعویض کرد؟

اگر شما هم مالک خودرو پژو 206 هستید و یکی از انواع تیپ‌های این اتومبیل جوان‌پسند را دارید و یا خودرو رانا زیر پای شماست، باید نسبت به عملکرد دیسک و صفحه خودروتان حساس باشید؛ و در زمان خرید نیز بهترین دیسک و صفحه را از مجموعه‌ای معتبر خریداری کنید. اما پیش از هر چیزی باید بدانید که چه زمانی باید دیسک و صفحه خودرو خود را تعویض کنید.

از نشانه‌های تعویض دیسک و صفحه خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدای ناهنجار
  • لرزش فرمان
  • افزایش مسافت ترمزگیری
  • خاموش‌نشدن خودرو در دنده
  • نیاز به دنده سنگین‌تر در سربالایی

بهترین دیسک و صفحه پژو 206 و رانا چه ویژگی دارد؟

در زمان خرید دیسک و صفحه برای انواع خودرو پژو 206 در هر تیپ و مدلی  و یا رانا باید یکسری از موارد اصلی را در نظر گرفت. پیش از هر چیزی بهتر است خساست را کنار بگذارید و به سراغ برندهای معتبر دیسک و صفحه کلاچ پژو بروید؛  و برای این کار حتماً با تعمیرکار خود مشورت کنید. در زمان خرید دیسک و صفحه پژو 206 به مقاومت و نرمی محصول هم توجه کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت که بهترین دیسک و صفحه‌های موجود در بازار آلمانی هستند.

دریان سفر امید

همان‌طور که گفته شد، دیسک و صفحه خودرو به قدرت و شتاب‌گرفتن خودرو کمک بزرگی می‌کنند. بنابراین، یکی از محصولاتی که باعث افزایش قدرت و شتاب چشمگیر خودروی پژو ۲۰۶ و یا رانا می‌شوند، دیسک و صفحه‌های هستند که فنرهای دبل دارند.

البته برای آنکه کلاه سرتان نرود، پیش از اعتماد به تعمیرکار و فروشنده و یا سایت اینترنتی که تصمیم خرید از آن را دارید، حتماً قیمت‌ها را بررسی کنید. درمجموع بهترین دیسک و صفحه پژو ۲۰۶ باید از برندهای معتبر، مقاوم و نرم، افزایش‌دهنده قدرت و شتاب و البته با قیمت مناسب باشد.

دیسک و صفحه - کاماپرس

بهترین برند دیسک و صفحه در بازار

امروزه برندهای متفاوتی از دیسک و صفحه کلاچ در بازار وجود دارند؛ اما تمامی کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای می‌گویند که برندهای مانند والئو فرانسه، لوک آلمان و سکو و همچنین برندهای ایرانی مانند عظام بهترین کارایی و عمر طولانی‌تری دارند.

قیمت دیسک و صفحه 206 و رانا در بازار

حال که با بهترین برند دیسک و صفحه آشنا شدید؛ بهتر است بدانید که برای خرید دیسک و صفحه با کیفیت برای پژو 206 و رانا باید رقمی بین 3 تا 6 میلیون تومان هزینه کنید. به‌عنوان مثال کیت کلاچ برند لوک که برای پژو 206 تیپ 2 و 3 مناسب است، 3 میلیون و 867 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. اما اگر بخواهید دیسک و کیت کلاچ پری دم‌پر را خریداری کنید، باید حدود 3 میلیون تومان هزینه کنید. کیت کلاچ لوک مناسب رانا هم حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

ساختار دیسک و صفحه

دیسک ترمز معمولاً از جنس چدن یا فولاد ساخته‌شده و به محور چرخ متصل است. هنگام فشرده‌شدن صفحه ترمز به دیسک، اصطکاک ایجادشده باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می‌شود. صفحه ترمز نیز معمولاً از جنس مواد اصطکاکی مانند آزبست یا مواد جایگزین ساخته‌شده و به کالیپر ترمز متصل است. کالیپر ترمز با فشار دادن صفحه به دیسک، باعث ایجاد اصطکاک و توقف خودرو می‌شود.

فراموش نکنید که هرکدام از این قطعات یدکی نقش مهمی را در عملکرد نهایی خودرو بازی می‌کنند و اگر به این موضوع بی‌توجه باشید، به‌احتمال‌زیاد در آینده با ضررهای مالی بزرگی مواجه خواهید شد.

بنابراین خرید یک دیسک و صفحه اصلی و چگونگی نگهداری از آن نه‌تنها در عمر طولانی‌تر خودرو شما مؤثر است، بلکه به ایمنی سرنشینان خودرو نیز کمک می‌کند.

نگهداری و تعمیر دیسک و صفحه

برای حفظ ایمنی و عملکرد مناسب خودرو، بررسی و تعویض دیسک و صفحه ترمز در فواصل زمانی مناسب ضروری است. نشانه‌های فرسودگی دیسک و صفحه شامل صدای ناهنجار، لرزش فرمان و افزایش مسافت ترمزگیری است. اما به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه خودتان نباید دست به تعمیر و یا تغییر دیسک و صفحه خودرو خود بزنید و این کار باید توسط تکنسین‌های مجرب و با استفاده از قطعات اصلی انجام شود تا از ایمنی و عملکرد مناسب خودرو اطمینان حاصل شود.

دیسک و صفحه - کاماپرس

خرید دیسک و صفحه از اورجین پارت

اورجین پارت یکی از معتبرترین و متحول‌کننده بازار لوازم یدکی در ایران است. این مجموعه تنها منبع قیمت و کیفیت قطعات یدکی در ایران است و شما می‌توانید با اطمینان از این مجموعه بهترین و برترین دیسک و صفحه مخصوص پژو 206 و رانا را خریداری کنید.

برای خرید از اورجین پارت می‌توانید به وب‌سایت https://originpart.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های  09304899695 و یا 0912007791471 تماس حاصل نمایند. شما با مراجعه به سایت اورجین پارت نه‌تنها می‌توانید با مقایسه قیمت محصولات بهترین دیسک و صفحه را خریداری کنید؛ بلکه می‌توانید تمامی لوازم یدکی موردنظرتان را در آن با بهترین و ارزان‌ترین قیمت تهیه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اورجین پارت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز