بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان را از کجا پیدا کنیم؟

بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بسیاری از والدین از بدو تولد نگران وضعیت دندان‌های کودکان خود هستند. این نگرانی کاملا به جا است و در صورت عدم رسیدگی به دندان‌های شیری و دائمی کودکان، ممکن است که فرزندانمان در آینده با مشکلات غیر قابل جبرانی روبرو شوند. به همین دلیل انتخاب بهترین دندانپزشکی برای فرزندتان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان و توصیه‌هایی در این زمینه پرداخته است.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

برای آگاهی یافتن از ویژگی‌های بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان می‌بایست در ابتدا بدانیم که دندانپزشکی کودکان چیست و چرا باید از خدمات تخصصی این دندانپزشکان استفاده کنیم؟

دندانپزشکی کودکان یا اطفال یک شاخه بسیار تخصصی از دندانپزشکی است که مراقبت و پیشگیری‌های خاصی را برای دندان‌های در حال رشد انجام می‌دهد. این دندانپزشک علاوه بر دندان، رشد مناسب لثه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌های دهان و فک را نیز زیر نظر قرار می‌دهد تا کودک در ایده آل‌ترین شکل ممکن به رشد خود ادامه دهد.

بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان  نه فقط در مورد دندان‌های شیری، بلکه در مورد دندان‌های دائمی تازه رشد یافته، نحوه افتادن دندان‌های شیری و رشد دندان‌های جدید نیز نظارت دائمی دارد تا رشد دندان‌ها از نوجوانی مرتب و قابل قبول باشد.

دادن آموزش‌ها و توصیه‌های لازم به والدین و کودکان در مورد نحوه نگهداری از دندان نیز از دیگر وظایف دندانپزشکان متخصص اطفال است.

تفاوت‌های عمده دندانپزشک کودکان و بزرگسالان

بسیاری از افراد از تفاوت‌های بین دندانپزشک کودکان و بزرگسالان آگاه نیستند و لزومی به مراجعه به دندانپزشک متخصص کودکان برای فرزندانشان نمی‌بینند. اما دندانپزشکی بزرگسالان با دندانپزشکی کودکان تفاوت‌های عمده‌ای دارد.

برای نمونه می‌توان به روش‌های خاص پیشگیرانه‌ای اشاره کرد که فقط توسط دندانپزشکان متخصص کودکان انجام می‌شود. برای نمونه فلوراید و سیلانت‌های درمانی بیشتر توسط دندانپزشکان اطفال تجویز و اجرا می‌شود. این روش‌های پیشگیرانه به کاهش احتمال پوسیدگی و خرابی دندان کمک کرده و راه را برای درمان‌هایی چون عصب کشی می‌بندند.

دندانپزشکان کودک معمولا بسیار باحوصله‌تر از دندانپزشکان عمومی هستند و اطلاعات کافی از نحوه برخورد با کودکان دارند. این دسته از دندانپزشکان خوش‌رو و خوش اخلاق هستند و می‌دانند که چگونه با هر شکل از کودکان ارتباط خوبی بگیرند.

در کدام سنین باید به دندانپزشک متخصص کودکان مراجعه کنیم؟

سن مراجعه به دندانپزشکی کودکان از حدود 6 ماهگی که آغاز دوران دندان درآوردن اطفال است، شروع می‌شود و در بیشتر موارد نوجوانان تا 12 سال تحت مراقبت‌های دندانپزشک کودکان قرار می‌گیرند. البته این پایان سن مراجعه به دندانپزشک اطفال نیست و در مورد بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان مشاهده شده است که نوجوانان تا 18 سال نیز به دندانپزشک دوره کودکی و نوجوانی خود مراجعه کرده‌اند.

بیشتر سنین مراجعه در این زمینه مربوط به دوره رشد دندان‌های شیری تا افتادن این دندان‌ها و رشد دندان‌های دائمی است. پس از درآمدن تمام دندان‌های دائمی و رشد کامل آن‌ها، فرد می‌تواند به هر نوع دندانپزشک عمومی نیز برای درمان‌های احتمالی مراجعه کند.

دکوراسیون مطب دندانپزشک کودکان

در مورد بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان شاید بتوان تفاوت اصلی را در چینش و دکوراسیون دنبال کرد. بیشتر دندانپزشکی‌های کودکان دارای اتاق بازی و یا گوشه‌ای پر از اسباب بازی برای بازی مراجعه‌ کننده‌ها هستند. این نوع از چینش و وسایل به کودک برای داشتن احساس مناسب از دندانپزشکی و از بین بردن ترس طبیعی از این محیط کمک می‌کند.

در واقع دندانپزشکان اطفال باید اطلاعات بسیار عمیق روانشناسانه از کودکان و احساسات آن‌ها داشته باشند و به کمک چینش و دکوراسیون خاصی به بهبود احساسات مراجعین خود کمک کنند.

بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان

با توجه به ویژگی‌های اشاره شده در مورد یافتن بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان بهتر است که در ابتدا به توصیه‌های دیگر والدین و تجربه‌های آن‌ها اهمیت دهید. در نوبت دوم خوشرویی، خوش اخلاقی و با حوصله بودن در کنار تجربه کافی در زمینه شغلی برای دندانپزشک کودکان بسیار مهم خواهد بود. در ادامه نیز می‌توانید به دکوراسیون و امکانات مطب دندانپزشک و سایر مواردی که مدنظرتان قرار دارد، دقت کنید.

درباره دکتر علی بهزادی، داندانپزشک کودکان در اصفهان

دکتر علی بهزادی یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص کودکان در اصفهان است. وی یکی از دندانپزشکان باتجربه در این شهر است که به همراه تیم درمانی خود خدماتی چون درمان‌های پیشگیری، ترمیم دندان، عصب کشی، روکش دندان، ارتودنسی، کشیدن دندان، ویزیت اولیه و درمان‌های اورژانسی را به کودکان و نوجوان ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت می‌توانید به سایت رسمی دکتر علی بهزادی به آدرس dralibehzadi.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 09136209801 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : دکتر علی بهزادی
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز