بهترین درب برای سرویس بهداشتی و حمام کدام است؟

درب سرویس بهداشتی- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

به دلیل رطوبت موجود در حمام و سرويس‌ بهداشتي، درب‌های ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت، مناسب‌ترین گزینه برای این بخش از خانه هستند؛ اما درب‌های PVC و درب‌های ABS هم طرفداران خود را دارند.

به گزارش کاماپرس، در این میان قیمت درب‌های با روکش PVC يا UPVC به‌دلیل استفاده کمتر از چوب، نسبت به درب‌های تمام چوب بسیار ارزان‌تر تمام می‌شوند. از مزایای دیگر درب‌های PVC می‌توان به زیبایی، تنوع زیاد رنگ‌ها، کیفیت بالا و قابلیت آب‌بندی و ضد آب‌‌بودن آنها اشاره کرد. این مدل از درب‌های UPVC موجود در بازار با رنگ سفيد از حدود 3 ميليون تومان به بالا قیمت دارند.

درب سرویس بهداشتی- کاماپرس

مزایای درب‌های ABS مناسب برای سرویس بهداشتی

درب‌های ABS هم با استفاده از ورق‌های ABS ساخته می‌شوند که مقاومت درب را در مقابل آب و رطوبت بالا می‌برد. لبه این درب‌ها نیز با چسب رزین مقاوم در برابر آب پوشانده می‌شود. این درب‌ها از جنس پلیمر ساخته شده‌اند و در برابر ضربه نیز مقاوم هستند؛ این ویژگی آن‌ها را برای استفاده در مکان‌هایی که در معرض ضربه قرار می‌گیرند، مناسب می‌کند.

يک نمونه از درب ضد آب مناسب حمام، سرویس بهداشتی، دستشویی و اتاق‌خواب ABS که از رویه‌های چوب MDF و روکش ABS تولید شده و با نام درب ضدآب نیز شناخته می‌شود، قيمتي حداقل يک ميليون و 600 هزار تومان در بازار دارد. از ديگر امكانات اين درب می‌توان به کلاف چوب روسی کاملاً خشک، رویه‌های MDF، روکش‌های ABS درجه یک و پوشانده‌شدن قسمت لبه‌های درب با روکش و رزین اشاره كرد.

بیشتر بخوانید:

 

درب‌هاي روكش‌دار مناسب برای حمام

روکش PVC مانع نفوذ رطوبت به درون درب می‌شود و به همین دلیل درب‌های روکش PVC به دلیل نوع متریال استفاده شده در مقابل رطوبت دارای کمترین آسیب‌دیدگی هستند و عمر مفید طولانی‌تری نسبت به سایر درب‌های داخلی منزل دارند.

اين درب‌های روکش‌دار از انواع درب‌های داخلی هستند که در ساخت آن‌ها از MDF و چوب روسي استفاده شده و سپس با روکش PVC پوشانده می‌شوند. این درب‌ها نزدیک‌ترین محصول به درب‌های تمام چوب هستند. يك مدل درب روكش PVC موجود در بازار در رنگ‌های مختلف حدود 2 ميليون و 400 هزار تومان قيمت‌گذاري شده است.

درب‌های آلومینیومی؛ انتخاب محبوب در صنعت ساخت‌وساز

این نوع درب‌ها نیز به‌عنوان یک گزینه مقاوم در برابر رطوبت و آب برای سرویس بهداشتی و حمام مطرح هستند. درب‌هاي آلومينيومي به‌دليل مزاياي متعدد آن‌ها، از جمله انتخاب‌هاي محبوب در صنعت ساخت‌وساز هستند. اين درب‌ها از پروفيل‌هاي آلومينيومي ساخته مي‌شوند که مقاوم بوده و ارزان‌تر از ديگر مواد هستند. درب‌های آلومینیومی باوجود وزن پاييني، استحکام بالايي دارند و در برابر رطوبت و همچنين نور آفتاب مقاومند.

با یک جست‌وجو ساده می‌توانید یکی از این درب‌ها را با قیمت حداقل 6 میلیون تومان خریداری کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که هرچقدر این درب‌ها از جنس بهتری ساخته شده باشند، گران‌تر هستند؛ برای مثال خرید یک درب آلومینومی می‌تواند تا حدود 20 میلیون تومان برای خریدار هزینه بردارد.

درب سرویس بهداشتی- کاماپرس

درب‌های پلی‌وود، گزینه شیک برای سرویس بهداشتی

درب‌های جدید با پلاستيك پلي‌وود (polywood) در سال‌های اخير مورد توجه قرار گرفته است. اين نوع درب‌ها همراه با چارچوب و قرنیز هم‌رنگ درب تولید می‌شود که در تولید آن از چوب هم استفاده می‌شود. مواد اولیه قسمت چوبي يكي از انواع اين درب‌ها در بازار داخلي از چوب بید و گردو است و بخش پلاستیک از پلاستیک از پلی‌اتیلن، پی‌وی‌سی و پلی‌پروپیلن‌ها استفاده شده است؛ اين نوع درب‌ حداقل حدود 4 ميليون و 500 هزار تومان قيمت دارد.

درب‌های پلی‌وود از شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های درب داخلی ساختمان محسوب می‌شوند. افراد می‌توانند از درب مدل R52 در منازل و یا ادارت استفاده کنند، زیرا این نوع از درب در رنگ‌بندی و در ابعاد مختلف عرضه می‌شود.

در کل باید گفت که درب‌های ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت مانند PVC و ABS و درب‌هاي پلي‌وود بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی هستند؛ هرچند که درب‌های چوبی نیز با استفاده از روکش مناسب می‌توانند در این بخش‌ از خانه استفاده شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : اهورا دربراسان دربسام درب
آریاپی
آهن رویال
رایانه کمک
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز