بهترین تهویه سالن‌ های ورزشی برای تابستان 1403 + قیمت

هواکش سالن ورزشی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر صاحب یک باشگاه ورزشی هستید یا مسئولیتی در یک باشگاه ورزشی دارید به خوبی می‌دانید که تهویه در یک سالن ورزشی چقدر نقش مهمی را در تمیز کردن هوا ایفا می‌کند؛ چرا که هوای باشگاه ورزشی به دلیل فعالیت بدنی همزمان چندین نفر در یک فضای کوچک به تهویه اساسی نیاز دارد. بنابرایت هرچقدر تهویه سالن ورزشی هواکش قوی‌تری داشته باشد، کارآمدتر هم هست.

کاماپرس در این گزارش به بررسی قیمت انواع تهویه برای سالن‌های ورزشی می‌پردازد.

بهترین نوع تهویه مناسب برای سالن ورزشی 

بهترین نوع تهویه برای سالن ورزشی یک هواکش فشار قوی است، چراکه در سالن‌هتی ورزشی لزوم وجود یک نوع تهویه که با کمترین صدا بهترین بازدهی را داشته باشد حس می‌شود.

هواکش گریز از مرکز (فن سانتریفیوژ) بهترین نوع هواکش است؛ چرا که کمترین خرابی را دارد و سیستم پیچیده‌ای هم ندارد و در عین حال از سایر دستگاه‌های تهویه هوا موجود در بازار ارزان‌ قیمت‌تر است و عمر بیشتری هم دارد.

بیشتر بخوانید:

این نوع هواکش کم سروصدا هم هست و باعث می‌‌شود ورزشکاران به خاطر صدای زیاد دستگاه تهویه اذیت نشوند. قیمت هواکش «رادیال فوروارد سانتریفیوژ زیبلاگ» از ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان شروع می‌شود اما قیمت بلوئر فن کوئل ۲۰ سانت دمنده در بازار به  ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان هم می‌رسد. قیمت هواکش سقفی ۲۲ سانت دمنده نیز ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

 ارزان‌ترین و گران‌ترین تهویه برای سالن ورزشی

ارزان‌ترین تهویه هوای سالن ورزشی از حدود یک میلیون تومان برای «موتور پروانه ۱۹ سانت دمنده» شروع می‌شود و تا ۱۵ میلیون برای «هواکش سانتریفیوژ ۵۰ سانت یک طرف بکوارد» هم بالا می‌رود. 

قیمت هواکش رادیال فوروارد سانتریفیوژ زیبلاگ ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هواکش سانتریفیوژ ۲۵ سانت، یک‌طرفه بکوارد ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار است. همچنین اگر بخواهید هواکش سانتریفیوژ ۱۸ سانت زیبلاگ را بخرید باید ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان پرداخت کنید. و خرید هواکش سانتریفیوژ ۴۰ سانت یک طرف دمنده هم ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

تهویه سالن ورزشی-کاماپرس

دمای مناسب برای سالن‌ ورزشی

دمای استاندارد برای سالن بدنسازی حدود ۲۱ درجه سانتیگراد است؛ چرا که در سالن بدنسازی افراد عموما در حال انجام فعالیت‌های هوازی هستند که باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شود.

دمای مناسب برای سالن یوگا نیز ۲۷ درجه سانتیگراد است، زیرا تمرین‌های یوگا عموما به فعالیت بدنی کمتری نسبت به تمرین‌های هوازی احتیاج دارد، و مانند تمرین‌های هوازی که در سالن‌های بدنسازی انجام می‌شود، دمای بدن و تعریق را بالا نمی‌برد.

دمای مناسب استخر نیز بین ۲۶ درجه سانتیگراد تا ۳۲ درجه سانتیگراد است. پس به طور کلی می‌توان گفت که دمای مناسب برای سالن‌های ورزشی ۲۱ درجه سانتیگراد است.

این نکته را فراموش نکنید که برخی از دستگاه‌های تهویه‌ها برای سالن ورزشی دارای دریچه تنظیم هوا هستند که از طریق این دریچه می‌توانید دمای سالن ورزشی را به دلخواه خود تنظیم کنید. علا‌ه بر دستگاه تهویه هوا شما در سالن ورزشی به رطوبت‌ساز هم احتیاج دارید که با توجه به نیاز از ۲ میلیون تومان شروع و تا ۳۰ میلیون تومان هم بالا می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایفدماتجهیزدومینو کالا
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز