بهترین استراتژی فارکس

ژیوار

معامله در فارکس مثل هر بازار دیگری نیازمند داشتن استراتژی و برنامه مناسب است و معامله‌گران باید رفتاری هدفمند و برنامه‌ریزی شده داشته باشند تا به سود برسند. استراتژی فارکس انواع مختلفی دارد، اما هر فردی متناسب با محصول مورد نظر و شرایط خود باید بهترین استراتژی فارکس را انتخاب کرده و معامله را آغاز کند.

به گزارش کاماپرس، فارکس یک بازار سرمایه معتبر جهانی است که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا در آن فعالیت می‌کنند. این بازار سرمایه مانند دیگر بازارها دستخوش نوسان و تغییرات می‌شود و به همین دلیل برای آن باید استراتژی مناسب در نظر گرفت و براساس آن، معاملات را سر و سامان داد. استراتژی‌های معاملاتی فارکس متنوع بوده و هر شخص متناسب با هدف معاملاتی خود می‌تواند یکی از آن‌ها را به کار ببرد؛ بنابراین صریح نمی‌توان درباره بهترین استراتژی فارکس صحبت کرد، بلکه با توجه به موقعیت معاملاتی هر شخص بهترین استراتژی فارکس تعیین می‌شود.

انتخاب دقیق‌ترین استراتژی فارکس نیازمند آزمون و خطای زیادی است. پس از آنکه آزمون‌های زیادی در این مورد انجام شد، می‌توان استراتژی تضمینی فارکس را برای یک موقعیت معاملاتی تعیین کرد. قبل از اینکه استراتژی فارکس مناسب موقعیت معاملاتی خود را پیدا کنید، بهتر است انواع استراتژی معاملاتی در فارکس را بشناسید.

نمونه‌هایی از استراتژی‌های فارکس

یکی از انواع استراتژی‌های معاملاتی در فارکس، اسکالپینگ نام دارد. این استراتژی که به نام نوسان‌گیری کوتاه مدت نیز شناخته می‌شود، یک روش معاملاتی بسیار کوتاه مدت بوده که ظرف چند دقیقه اتفاق می‌افتد. هدف اشخاص در این نوع معاملات، دریافت چند پیپ سود است. این مورد برای گروه‌هایی بهترین استراتژی معاملاتی محسوب می‌شود که تایم فریم‌ یا دوره زمانی کوتاه مدت در نظر می‌گیرند.

استراتژی دیگر فارکس، روزانه است. در این نوع استراتژی، معامله‌گر قبل از بسته شدن بازار، تمامی پوزیشن‌های همان روز را می‌بندد. این استراتژی برای کسانی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، مناسب به نظر می‌رسد. براساس این استراتژی، معاملات تنها چند ساعت زمان می‌برد و معمولا تایم فریم روی یک تا دو ساعت تنظیم می‌شود.

دریان سفر امید

سوئینگ تریدینگ، نوعی از استراتژی فارکس است که در آن، معاملات برای چند روز حفظ می‌شود. معامله‌گران براساس این نوع استراتژی معاملاتی فارکس به دنبال کسب سود از الگوهای قیمتی کوتاه مدت هستند. یک سوئینگ تریدر در تایم فریم‌های 15 دقیقه‌ای تا یک ساعته، کندل‌ها یا نمایش قیمت در یک بازه مشخص را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیگر استراتژی معاملاتی فارکس، پوزیشن تریدینگ نام دارد که  معامله‌گر ترجیح می‌دهد در بازه زمانی چند ماهه پولش را در بازار سرمایه‌گذاری کند. این استراتژی به هولد کردن  شبیه است و شامل بزرگ‌ترین تایم فریم می‌شود. این استراتژی تضمینی فارکس برای گروه‌هایی مناسب است که هر روزه نمودارهای همان روز را مورد بررسی قرار می‌دهند. معامله‌گرانی که از این استراتژی فارکس استفاده می‌کنند، باید صبر و نظم داشته باشند، زیرا ممکن است معاملات‌شان هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد.

بهترین و پرکاربردترین استراتژی فارکس

موارد فوق تنها بخشی از استراتژی معاملاتی بودند که معرفی شدند، اما گروهی از استراتژی‌های معاملاتی کاربرد بیشتری دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

استراتژی زمان خبر در فارکس

این استراتژی که با نام تایم خبر نیز شناخته می‌شود، مختص افرادی است که توانایی جمع‌آوری اخبار مهم بازار و بررسی آن را دارند؛ بنابراین براساس استراتژی زمان خبر در فارکس، ابتدا باید تایم اخبار مهم مورد بررسی قرار گیرد. حتما قبل از شروع زمان خبر باید تمامی معاملات قبلی ریسک فری  شود. با شروع اخبار، معامله‌ای انجام نمی‌شود و معامله‌گران باید صبر کنند تا بازار حرکت اسپایک   خود را آغاز کند و سپس در اصلاح با کندل تاییدیه وارد پوزیشن شوند.

استراتژی فارکس بدون اندیکاتور

اندیکاتور زمینه اطلاعاتی مناسبی به معامله‌گران فارکس و دیگر گروه‌ها می‌دهد، اما معامله‌گران به دنبال روشی برای تحلیل بدون استفاده از اندیکاتور می‌گردند.

آنچه در تحلیل تکنیکال بدون استفاده از اندیکاتور حیاتی به نظر می‌رسد، توجه به تجربه‌های قبلی است؛ لذا تجربه‌های معاملاتی در یک بازه زمانی خاص باید مورد بررسی قرار گیرد. بررسی میزان افت و خیزها و مناطق کلیدی در بازه زمانی مذکور، استراتژی فارکس بدون اندیکاتور را شکل می‌دهد.

استراتژی مارتینگل در فارکس

یکی دیگر از استراتژی‌های محبوب بازار، مارتینگل نام دارد که در آن، پول معامله‌گران به چند دسته تقسیم می‌شود. معامله‌گران در استراتژی مارتینگل فارکس، پول خود را به سه پله تقسیم می‌کنند؛ به این صورت که در پله اول، به میزان ایکس تومان از پول خود را صرف خرید می‌کنند؛ در پله دوم، دو ایکس از پول و در پله سوم، چهار ایکس از پول خود را صرف خرید می‌کنند. این پله‌ها نقاطی هستند که معامله‌گر برای خرید مشخص کرده و احتمال اینکه بازار در این نقاط به نفع معامله‌گران حرکت کند، زیاد است.

استراتژی خرید و فروش همزمان در فارکس

یکی از استراتژی‌های پرکاربرد بازار سرمایه، استراتژی خرید و فروش همزمان در فارکس است. این استراتژی قوانین و مقررات راهنمای معامله‌گران برای شناسایی بهترین زمان ورود، خروج یا مدیریت معامله‌های باز را شامل می‌شود. معمولا در این استراتژی‌ها، داشتن یک راهنما که تحلیل‌های فنی و تکنیکال یا فاندامنتال معرفی می‌کند، کمک کننده معامله‌گران است.

به کارگیری بهترین استراتژی طلا در فارکس و انجام معاملات با آن

در بازار فارکس انواع کالا و خدمات معامله می‌شود. طلا در این بخش به خوبی خرید و فروش می‌شود و معامله‌گرانی که برای کسب سود از این فلز گرانبها وارد بازار می‌شوند نیز باید بهترین استراتژی طلا در فارکس را انتخاب کرده و در پیش گیرند.

با توجه به تایم فریم معامله‌گران، استراتژی طلا به دوره کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود. معامله‌گران باید بدانند زمانی که بازده واقعی تی آی پی اس به زیر یک درصد می‌رسد، باید طلا بخرند، اما اگر تی آی پی اس بیش از دو درصد باشد، باید طلا را بفروشند.

از نرم افزار فارکس استراتژی بیلد استفاده کنید

این‌ها تنها موارد مهم و قابل توجه از استراتژی‌های فارکس بود. هیچ استراتژی تضمینی فارکس وجود ندارد و افراد فقط با کسب اطلاعات کافی می‌توانند زمینه را برای معاملات کاربردی فراهم کنند. در صورتی که معامله‌گری توانایی تسلط بر تحلیل تکنیکال یا کدنویسی نداشته باشد، می‌تواند از نرم افزار فارکس استراتژی بیلد استفاده کرده و بر اساس آن، از این بازار سود به دست آورد. به کمک فارکس استراتژی بیلد، امکان تجزیه و تحلیل کامل نمودارها، بهینه‌سازی استراتژی‌های ارائه شده، ساخت استراتژی معاملاتی و مرور اجمالی استراتژی‌های موجود وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری آی تی بی
نهال گشت
سبیت
آهن رویال
آریاپی
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز