بررسی خودرو سیتروئن C3-XR رقیب اصلی ری را

ژیوار

سیتروئن C3-XR یکی از خودروهای مونتاژی ایران است که قرار بر تولید آن در داخل کشور با همکاری شرکت رنو بود. اما بعد از اعمال تحریم‌ها تولید این خودرو و دیگر محصولات به تعویق افتاد. اما سایپا طی چند سال گذشته تولید دوباره این خودرو را از سرگرفته است و آن را در بازار عرضه می‌کند.

به گزارش کاماپرس، سیتروئن C3-XR یک کراس ساب کامپکت است که با همکاری شرکت پژو سیتروئن و دانگ فنگ موتور چین طبق پلتفرم پی اس 1 تولید و روانه بازار می‌شود. نمونه‌های اولیه این خودرو سال 2014 رونمایی شد. فیس لیفت این خودرو در سال 2019 و 2021 اتفاق افتاد و روانه بازار شد. این خودرو یکی از رقبای اصلی ری را محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

خودرو سیتروئن C3-XR چه امکانات، ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟

خودرو C3-XR از لحاظ طراحی چندان خاص نیست و یک نسخه به‌روز را دنبال نمی‌کند. اما می‌توان گفت سبک طراحی آن به خصوص در بدنه هماهنگ و منطقی به نظر می‌رسد.

این خودرو به یک پیشرانه سه سیلندری 1.2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که به اندازه 116 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این پیشرانه به 190 نیوتن متر می‌رسد. حداکثر سرعت  185 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در هر 100 کیلومتر معادل 5.5 لیتر سوخت ترکیبی، گاز و بنزین، مصرف می‌کند.

دریان سفر امید

این خودرو به سیستم تعلیق در محور جلو و سیستم تعلیق توییست در محور عقب مجهز شده است. شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند.

تریم داخلی پارچه و چرم، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی و همچنین دوربین و سنسور پارک عقب، تنظیم حالت رانندگی، حساسیت سیستم کنترل پایداری و رینگ آلومینیومی از جمله امکانات رفاهی سیتروئن C3-XR هستند.

انتهای پیام

فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان