برای عیب‌یابی برق ساختمان به کجا مراجعه کنیم؟

ژیوار

سیستم برق ساختمان‌ها هر از گاهی دچار مشکلاتی می‌شود که رفع این مشکلات نیازمند حضور فردی متخصص به نام برقکار ساختمان است. بیشتر ساختمان‌های قدیمی به صورت دوره‌ای نیاز به عیب یابی برق ساختمان دارند و در صورت عدم توجه به این موضوع، ممکن است مشکلات بیشتر و پرخطرتری برای ساختمان ایجاد شود.

کاماپرس در این گزارش به ارائه مطالبی در زمینه اهمیت عیب یابی برق ساختمان و نکاتی در مورد نحوه پیدا کردن برقکار ساختمان مجرب پرداخته است.

اهمیت عیب یابی برق ساختمان

سیستم برق یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک ساختمان است و هر نوع ایراد در آن می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به یک بنا شود. عدم اجرای درست و اصولی سیم‌ کشی برق و یا ایرادات ایجاد شده در طول زمان حتی می‌تواند به قطعی برق بینجامد. اتصالی‌های برق بعضا نیز می‌تواند پیامدهای خطرناکتری مانند آتش سوزی را در یک ساختمان مسکونی رقم بزند که خسارات آن در مقابل هزینه جزئی عیب یابی برق بسیار بالا است.

همه این موارد دلیلی بر اهمیت عیب یابی برق ساختمان است که با هر نشانه جزئی از ایراد باید به سرعت توسط برقکار ساختمان انجام شود. این عیب یابی برق باید بر اساس اصول ایمنی و همراه با کمترین آسیب به ساختار ساختمان مسکونی یا اداری صورت گیرد تا هزینه‌های کمتری را به مالکان ساختمان‌‌ها تحمیل نماید.

دریان سفر امید

وظایف برقکار ساختمان

برقکار ساختمان وظایف مختلفی را برعهده دارد. به طوریکه معمولا چه در هنگام احداث یک بنا و به چه در سال‌های بعد، ایجاد، تغییر و بررسی سیستم برق ساختمان بر عهده این فرد قرار دارد. از جمله مهم‌ترین وظایف برقکار ساختمان به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • سیم کشی برق ساختمان: اولین وظیفه برقکار، سیم کشی اصولی برق ساختمان است. این کار شامل لوله کشی، سیم کشی داخلی و در ادامه نصب سایر موارد روکار مانند پریزها، کلیدها، چراغ‌ها، فیوزها و تابلوهای برق می‌شود.
  • نگهداری سیستم‌های برق ساختمان: نگهداری اصولی و تعمیرات سیستم برق ساختمان نیز یکی دیگر از وظایف برقکار است. این نگهداری می‌تواند به صورت دوره‌ای انجام شود.
  • عیب یابی برق ساختمان: برخی از اوقات منشا ایراد و خرابی در سیتم برق مشخص نیست و برقکار ساختمان باید با تکیه بر دانش فنی و تجربه خود اقدام به عیب یابی سیستم نماید. در این مواقع ممکن است نیاز به عیب یابی و آزمایش تمام بخش‌های ساختمان از نظر سیم کشی وجود داشته باشد.

نشانه‌های ایراد در برق ساختمان

ایراد در سیم کشی و سیستم برق ساختمان ممکن است با نشانه‌های بسیار متفاوتی همراه باشد. برای نمونه قطع برق ساختمان یکی از بارزترین دلایل وجود حتمی مشکل در سیم کشی است که معمولا رفع آن بدون حضور برقکار ساختمان غیر ممکن است.

بروز اتصالی در برق منازل که می‌تواند باعث قطعی‌ها و وصلی‌ها پی در پی و موقت در سیستم برق شود نیز از نشانه‌های وجود ایراد در سیستم برق ساختمان است. این نوع از اتصالی‌ها می‌تواند باعث سوختن بخشی از سیم کشی و یا حتی بروز آتش سوزی نیز بشود.

کاهش ولتاژ و مشکلاتی چون خرابی زود هنگام وسایل برقی نیز هر کدام می‌تواند به نوعی نشان دهنده نیاز به عیب یابی برق ساختمان باشد.

برای پیدا کردن برقکار به کجا مراجعه کنیم؟

برقکار ساختمان مجرب کسی است که دارای دانش فنی در زمینه سیستم برق ساختمان بوده و تجهیزات مورد نیاز را نیز برای اجرای برقکاری در اختیار دارد. مالکان ساختمان می‌توانند بسته به نیاز و صلاحدید خود از خدمات برقکاران سیار و یا شرکت‌های فعال در این حوزه استفاده کنند.

برقکاران سیار معمولا به صورت مستقل در زمینه برقکاری ساختمان فعالیت کرده و از طریق تلفن با مشتریان خود در ارتباط هستند. این در حالیست که شرکت‌های معتبر دارای چندین برقکار حرفه‌ای و متخصص هستند که بر اساس قرارداد خود با مشتری، برقکاران را برای اجرا یا عیب یابی برق ساختمان به محل قرارداد ارسال می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات این شرکت‌ها، تضمین کیفیت کار از سوی شرکت و وابسته نبودن برقکاری ساختمان به یک فرد است.

خدمات عیب یابی برق ساختمان توسط شرکت «نیتا صنعت هوشمند»

شرکت «نیتا صنعت هوشمند» یکی از شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی است. این شرکت خدماتی چون مشاوره، طراحی و اجرای سیستم تاسیسات ساختمان، هوشمندسازی ساختمان، اجرای سیستم‌های برق صنعتی و راه اندازی سیستم‌های امنیتی، حفاظتی و شبکه را نیز بر عهده دارد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نیتا صنعت هوشمند به آدرس nitasanat.com مراجعه و یا برای دریافت مشاوره با شماره 02191306069 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیتا صنعت هوشمند
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز