برای انجام معاملات رمزارزی از کجا شروع کنیم؟

معاملات رمزارزی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دنیای رمزارزها روز به روز در حال گسترش است و هر روزه ارزهای دیجیتال جدیدی به مردم عرضه می‌شوند. دانش و آگاهی عمومی درباره رمزارزها نیز بالا رفته و سرمایه‌گذاران، با درایت به این بخش ورود می‌کنند. گام اول برای شروع معامله در دنیای کریپتو، آگاهی از قیمت ارز دیجیتال مورد نظر است؛ سپس باید به بررسی تحلیل‌های مختلف و مقایسه آن با رمزارزهای برتر بازار پرداخت تا بتوان سود بیشتری کسب کرد.

به گزارش کاماپرس، در صورتی که به تازگی در دنیای رمزارزها قدم گذاشته باشید، احتمالا با بررسی ساعتی نرخ یک ارز دیجیتال، متوجه تغییرات آن می‌شوید. ماهیت رمزارزها، تغییر مداوم قیمتی است و به هیچ وجه نمی‌توان لحظه‌ای نرخ این نوع ارزها را پیش‌بینی کرد، زیرا این نوع ارزها به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شوند و به همین دلیل، هر نوع تغییری در حوزه عرضه و تقاضای آن‌ها، احساسات معامله‌گران، رویدادهای خبری، قوانین دولت‌ها در مواجهه با رمزارزهای مختلف و سایر موارد روی نرخ آن‌ها موثر است و نوسان جزئی در هر یک از موارد موثر، به صورت لحظه‌ای قیمت‌شان را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال ورشکستگی صرافی اف تی ایکس در سال گذشته سبب شد که نوسان شدیدی در حوزه رمزارزها رخ دهد و این بخش با رکود سنگینی مواجه شود. گاهی حمله‌های هکری به درگاه برخی از صرافی‌های بزرگ نیز سبب شده که ارزهای دیجیتال مختلف نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کنند.

همین مسئله و مقایسه آن با ارزهای فیات باعث شده که سرمایه‌گذاران نسبت به ورود در این بخش دودل باشند، زیرا ممکن است که در صورت سهل‌انگاری و برخورد هیجانی، تمام دارایی از دست برود. البته نوسانات قیمتی به معنی عدم ورود به این بخش نیست و همانطور که پایگاه‌های معتبر خبری در داخل و خارج کشور اطلاع داده‌اند، هر روزه افراد بیشتری جذب این حوزه می‌شوند.

معاملات رمزارزی-کاماپرس

چه عواملی توجه سرمایه‌گذاران را به حوزه رمزارزها جلب کرده است؟

حال سوالی که وجود دارد، این است که چرا سرمایه‌گذاران با وجود نوسانات این بخش، همچنان به حضور در آن مشتاق هستند؟ در پاسخ باید گفت که وقوع تورم و شرایط کنونی اقتصاد در کشورهای مختلف سبب شده که دیگر، ارزهای فیات مورد توجه سرمایه‌گذاران نباشند و این گروه به منظور حفظ ارزش سرمایه خود به بخش‌های دیگر بیشتر توجه کنند و حوزه رمزارزها یکی از این بخش‌ها محسوب می‌شود. با نگاهی به تاریخ این حوزه متوجه خواهید شد که سرعت رشد آن نسبت به حوزه رقیب یعنی ارزهای فیات، قابل توجه بوده و به خوبی توانسته نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

طرفداران سرسخت بازار رمزارزها معتقدند که گسترش این بخش و به‌کارگیری هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال پایه‌ای که براساس برنامه قبلی و با هدف مشخص شکل گرفته‌اند، به مهار تورم کمک خواهد کرد.

بهترین درگاه داخلی برای مشاهده قیمت رمزارزها

با تمام این تفاسیر، افرادی که مایل به حضور در این بخش هستند، باید همواره و به صورت لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را رصد کنند تا در صورت مشاهده نوسانات غیرعادی و ریزش یا صعود قابل توجه، بتوانند برای خرید یا فروش تصمیم گیری کنند؛ بنابراین گام اساسی برای ورود به حوزه رمزارزها، آگاهی از قیمت ارز دیجیتال مورد نظر است. اما این قیمت‌ها نیز باید از طریق صرافی‌ها یا درگاه‌های معتبر چک شوند. معمولا این درگاه‌ها گذشته از قیمت روز ارز دیجیتال مورد نظر، نمودار قیمتی یک ماه و حتی یک سال اخیر آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا امکان بررسی جامع و کامل نرخ آن وجود داشته باشد.

یکی از درگاه‌های مناسب برای جست‌وجوی قیمت ارزهای دیجیتال، “ایران بروکر” (https://iranbroker.net/coins) است. این درگاه به صورت جامع قیمت تمامی رمزارزهای معروف بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افرادی که مایل به آگاهی از قیمت دقیق بیت‌کوین یا دیگر رمزارزها هستند، کافی است که به قسمت کوین سایت ایران بروکر مراجعه کرده تا لیست قیمتی انواع ارز دیجیتال را مشاهده کنند.

معاملات رمزارزی-کاماپرس

مختصری درباره ایران بروکر

ایران بروکر، یک درگاه جامع و کمک‌کننده به معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. این درگاه توانایی معاملاتی معامله‌گران را بهبود می‌بخشد و به آن‌ها کمک می‌کند که بعد از مشاهده قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود و مقایسه آن با دیگر رمزارزها، انتخاب درستی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند و بهترین و امن‌ترین بستر معاملاتی را انتخاب کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران بروکر
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز