برای افزایش عمر روکش سراتو چه کارهایی باید انجام داد؟

ژیوار

امروزه بیشتر صاحبان خودرو از روکش صندلی برای انواع مدل‌های ماشین استفاده می‌کنند. از آنجاکه جنس و نحوه دوخت بیشتر روکش‌های خودرو از جمله روکش سراتو شبیه به هم است، راه‌های مشابهی نیز برای نگهداری هر چه بهتر و افزایش طول عمر روکش وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی روش‌هایی برای افزایش طول عمر روکش سراتو و نگهداری بهتر از آن پرداخته است.

شست و شوی اصولی روکش

هر نوع از روکش صندلی خودرو را باید به روش خاصی شست و تمیز کرد و نمی‌توان برای تمامی روکش‌ها فرمول مشابهی در نظر گرفت. به همین دلیل در وحله اول می‌بایست از ویژگی‌های جنس روکش سراتو خریداری شده اطلاعات کافی داشته باشدی و رو‌ش‌های صحیح شست و شوی این روکش را از فروشنده سوال کرده و یا به هر طریق دیگری یاد بگیرید.

در حالیکه بیشتر روکش‌های چرمی می‌بایست با اسپری مخصوص شست و شو داده شوند، برخی از روکش‌های پارچه‌ای را می‌توان با مواد شوینده شست. در مورد روکش‌های چرمی شستن آن‌ها در لباسشویی یا با روش‌های مشابه توصیه نمی‌شود اما خیلی از روکش‌های پارچه‌ای را می‌توان کاملا جدا کرده و برای شست و شو از لباسشویی هم استفاده کرد.

هر پارچه برای شست و شو نیاز به درجه حرارت خاص و مواد شوینده‌ای دارد که در صورت رعایت نکردن این شرایط از طول عمر روکش کاسته خواهد شد. در مورد روکش‌های چرمی نیز همینطور است. برخی از مواد شوینده خاصیتی دارند که چرم را از بین برده و باعث رنگ رفتگی و خشکی آن می‌شوند.

دریان سفر امید

قرار ندادن خودرو زیر نور مستقیم آفتاب

قرار دادن خودرو زیر نور مستقیم آفتاب، باعث خراب شدن بخش‌های مختلف از جمله روکش‌ صندلی‌ها می‌شود. به همین دلیل برای افزایش طول عمر روکش سراتو تصویه می‌شود که از قرار دادن ماشین در مقابل نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

به این منظور می‌توانید از چادر خوردو استفاده کنید و یا اینکه پنجره‌های ماشین خود را مجهز به آفتاب‌گیر و یا پرده‌های توری بکنید تا خورشید نتواند تاثیر منفی روی روکش صندلی بگذراد.

نور مستقیم آفتاب نه فقط باعث از بین رفتن روکش چرم، بلکه باعث خراب شدن و رنگ پریدگی روکش پارچه‌ای هم می‌شود. در صورت ادامه دار بودن این روند کم کم شاهد پوسیدگی و پاره شدن بخش‌هایی از روکش خواهید شد.

روکش سراتو

شست و شو را مرتب انجام دهید

بسیاری از افراد در تمیز کردن روکش سراتو سهل انگاری می‌کنند. این در حالیست که نفوذ لکه و مایعات به روکش صندلی می‌تواند باعث ماندگاری آن و عوارض دیگر در روکش شود. بر همین اساس بهتر است که به محض کثیف شدن فکری به حال تمیز کردن روکش نمایید.

به خصوص در روکش‌های چرمی، پاک کردن یک لکه در ابتدای کار حتی نیاز به اسپری هم ندارد و ممکن است با یک دستمال نم امکانپذیر باشد. اما با گذشته زمان و تثبیت رنگ لکه، ممکن است با اسپری هم نتوانید آن را پاک کنید.

در روکش‌های پارچه‌ای نیز تمیز کردن منطقه‌ای در صورت تعلل می‌تواند به تمیز کردن کل روکش با ماشین لباسشویی بینجامد که دردسرهای خاص خود را دارد.

حمل بار روی صندلی ممنوع

یکی از مواردی که به شدت باعث کاهش طول عمر روکش صندلی خودرو می‌شود، حمل بار روی صندلی است. اجسام سنگین حتی اگر تیزی و یا بخش‌های فلزی نداشته باشند بازهم باعث دفرمه شدن روکش سراتو و حتی پارگی آن می‌شوند. این اجسام در صورت کشیده شدن روی صندلی حتی می‌توانند آسیب‌های بیشتری به روکش بزنند.

به همین منظور توصیه می‌شود که در صورتیکه مجبور به گذاشتن بار روی صندلی خودرو هستید از یک زیرانداز برای زیر اجسام و وسایل استفاده کنید تا از برخورد مستقیم اجسام به روکش صندلی و آسیب به آن تا حد زیادی جلوگیری کنید. این کار می‌تواند در کثیف نشدن روکش نیز موثر باشد.

خرید آنلاین روکش سراتو از مارال کاور

«صنعت دوخت مارال» یکی از اصلی‌ترین تولید کننده‌های روکش صندلی انواع خودرو در ایران است. این شرکت تولیدی روکش‌های صندلی را با با تنوع بالا طراحی و تولید کرده و به قیمت مناسب به فروش می‌رساند. صنعت دوخت مارال با تاسیس سایت «مارال کاور» اقدام به عرضه مستقیم و فروش آنلاین محصولات خود نیز کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین روکش صندلی مناسب خودروی خود به سایت maralcover.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02155526065 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : صنعت دوخت مارال
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز