با انواع ویزای ایتالیا و شرایط اخذ آن آشنا شوید

تور لحظه آخری-کاماپرس

کشور ایتالیا در منطقه شینگن قرار دارد. بنابراین، افرادی که موفق به اخذ ویزای ایتالیا شوند می‌توانند به سایر کشورهای حوزه شینگن به مدت محدود، سفر کنند. این ویزا محبوب‌ترین ویزای کشورهای شینگن در میان مسافران ایرانی است. چرا که مسافران ایرانی با اهداف مختلفی مانند گردشگری، کاری، تحصیلی و… به ایتالیا سفر می‌کنند و سفارت ایتالیا نیز شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای صدور ویزا وضع نکرده است.

در ادامه این گزارش، انواع ویزای ایتالیا به همراه شرایط و مدارک اخذ آن، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ویزای ایتالیا-کاماپرس

انواع ویزای ایتالیا با توجه به هدف سفر

ویزای ایتالیا با توجه به هدف سفر متقاضی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. افرادی که موفق به اخذ ویزای توریستی ایتالیا می‌شوند، نمی‌توانند به کار یا تحصیل در این کشور بپردازند. در ادامه، رایج‌ترین انواع ویزای ایتالیا معرفی خواهد شد؛

ویزای توریستی ایتالیا: گردشگرانی که با اهداف توریستی به ایتالیا سفر می‌کنند، باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنند. دارندگان این ویزا می‌توانند حداکثر تا 90 روز در هر 6 ماه در خاک ایتالیا اقامت داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

ویزای کاری ایتالیا: متقاضیان کار که شهروند کشوری در خارج از اتحادیه اروپا هستند باید برای اقامت بیش از 90 روز و دریافت مجوز کار در ایتالیا ویزای کاری را دریافت کنند. اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای کاری ایتالیا است. سایر شرایط اخذ این ویزا به نوع کار، مدت اعتبار قرارداد و… بستگی دارد. با اخذ این ویزا می‌توانید اقامت دائمی ایتالیا را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی ایتالیا: افرادی که به دنبال ادامه تحصیل یا گذراندن دوره‌های آموزشی در کشور ایتالیا هستند باید برای اخذ این ویزا اقدام کنند. برای این منظور، شما باید از دانشگاه یا موسسه معتبر آموزشی، دعوت‌نامه دریافت کنید. یکی از مزایای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا این است که دارندگان آن می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، اقامت دائم در ایتالیا داشته باشند.

ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا: ویزای سرمایه‌گذاری برای افرادی صادر می‌شود که قصد خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در ایتالیا را دارند. دارندگان این ویزا نیز می‌توانند اقامت دائمی ایتالیا را دریافت کنند.

جدیدترین شرایط اخذ ویزای ایتالیا

خوشبختانه، شرایط اخذ ویزای ایتالیا یکی از کم‌دردسرترین ویزاهای حوزه شینگن است. متقاضیان این ویزا باید تمکن مالی لازم و گردش حساب 250 الی 300 میلیون تومانی داشته باشند. منابع مالی متقاضی، تاثیری در نظر نهایی افسر سفارت ندارد. بنابراین، شما می‌توانید گردش حساب مورد نظر خود را تا یک هفته پیش از وقت سفارت با واریز مبلغی حدود 200 میلیون تومان به افسر سفارت ارائه کنید. در نتیجه، منظور از گردش حساب در اینجا تعداد تراکنش‌های حساب متقاضی است و مبالغ آن، اهمیتی ندارد.

به همراه داشتن دعوت‌نامه برای دریافت ویزای ایتالیا ضروری نیست. اما چنانچه دعوت‌نامه نداشته باشید، باید جزئیات محل اقامت خود در ایتالیا را به روشنی مشخص کنید. متقاضیان ویزای تحصیلی نیز به ارائه مدارک مربوط به پذیرش تحصیلی نیازمندند. همچنین، اگر قصد دریافت ویزای کاری ایتالیا را دارید، باید یک جاب آفر از کارفرما یا شرکت ایتالیایی دریافت کنید.

لازم به ذکر است که از تاریخ 16 جولای 2023 متقاضیان ویزای توریستی و ملی ایتالیا می‌توانند برای رزرو وقت از طریق شرکت ویزامتریک اقدام کنند. هم‌اکنون، رزرو وقت سفارت ایتالیا هر دو هفته یک‌بار و در یک روز مشخص انجام می‌شود. بنابراین، امکان رزرو فوری وقت سفارت ایتالیا وجود ندارد.

ویزای ایتالیا-کاماپرس

مدارک لازم برای اخذ ویزای ایتالیا چیست؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا تا حد زیادی به نوع ویزا بستگی دارد. با این حال، برخی مدارک، عمومی هستند؛ به این معنا که این مدارک برای هر یک از انواع ویزا باید به افسر سفارت ارائه شود. مدارک عمومی ویزای ایتالیا عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا
  • گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی
  • مدارک هویتی
  • دو قطعه عکس 3.5*4.5
  • دعوت‌نامه (در صورت وجود)
  • گردش حساب و تمکن مالی
  • واچر هتل و بلیط هواپیما
  • بیمه‌نامه مسافرتی
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
  • اصل و ترجمه سند ازدواج
  • اصل و ترجمه تمام اسناد ملکی

ویزالند؛ معتبرترین مرجع فارسی ویزا

چنانچه برای پر کردن فرم درخواست ویزا، تکمیل مدارک، پذیرش تحصیلی، رزرو وقت سفارت و… به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید از گروه مشاوران مجرب ویزالند کمک بگیرید. ویزالند به عنوان معتبرترین مرجع فارسی ویزا به صورت دائمی در حال بررسی جدیدترین تحولات در روابط کشورها برای اخذ ویزا است. بنابراین، شما می‌توانید تنها با مراجعه به وبسایت این مجموعه از جدیدترین اخبار مطلع شوید.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره 1836-026 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز