با انواع شیر سوزنی آشنا شوید

ژیوار

شیر سوزنی از انواع شیرآلات مورد استفاده در سیستم‌های لوله‌کشی برای کنترل جریان سیال بوده که با استفاده از یک قطعه سوزنی شکل در داخل آن، جریان سیال را تنظیم می‌کند. این نوع شیر، در مقابل فشار زیاد و جریان ناگهانی آب آسیب‌پذیر است؛ به همین خاطر قبل از اینکه جریان به داخل این شیر برسد، باید آن را کنترل کنید. لازم به ذکر است شیر سوزنی می‌تواند به صورت دستی یا خودکار کار کند و انواع مختلفی نیز دارد.

کاماپرس در این مطلب به بررسی انواع شیر سوزنی و کاربردهای آن‌ها می‌پردازد.

آشنایب با انواع شیر سوزنی

شیر سوزنی استیل: شیر سوزنی کربن استیل از پرکاربردترین و متداول‌ترین شیرهای سوزنی از جنس استیل در صنعت است که با توجه به خاصیت و درصد عناصر موجود در خود در برابر سیال‌‌ها مقاومت بسیاری دارد. اگر سیال‌‌ها خورنده باشند، شیر سوزنی استیل انتخاب مناسبی خواهد بود.

شیر سوزنی فولادی: این نوع شیر از خانواده شیرهای کروی بوده که می‌توان کنترل دقیق جریان سیال را به‌ویژه در لوله‌‌های باریک و ظریف برقرار کرد. بدنه این شیر به گونه‌ای طراحی شده که جریان به یک حفره کوچک وارد و پس از چرخش ۹۰ درجه‌ای به نوک یک مخروط هدایت می‌شود. همان‌ طور که از شکل شیر سوزنی فولادی مشخص است، جریان سیالات از بین این حفره و یک قطعه سوزنی شکل به خروجی راه می‌یابد. این نوع شیر از انواع بسیار مقاوم شیر سوزنی بوده که در بازار موجود است.

شیر سوزنی چدنی: این شیر سوزنی به لحاظ کارکرد تفاوتی با سایر جنس‌ها ندارد و از آن نیز برای قطع و وصل جریان سیال استفاده می‌شود. شیر سوزنی چدنی در گستره سایز 2 تا 8 اینچ تولید و عرضه می‌شود. البته سایزهای بزرگ آن نیز که بسته به موقعیت‌‌های خاص از آن استفاده می‌شود قابل سفارش هستند اما در تولید آن‌‌ها شرایط کمی متفاوت‌‌تر خواهد بود. شیر سوزنی میراب از پرطرفدارترین شیر سوزنی چدنی بوده که در بازار وجود دارد. لازم به ذکر است امکان تعویض قطعات، تعمیر، نگهداری و سرویس این نوع شیر سوزنی بدون خارج کردن آن میسر خواهد بود.

دریان سفر امید

با کاربرد شیر سوزنی آشنا شوید

شیر سوزنی در تمام خطوط لوله‌کشی کاربرد دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات در تاسیسات ساختمانی شناخته شده است. محل نصب این شیرها عموما در مکان‌هایی بوده که کنترل دبی -مقدار حجم آب یا هر مایع دلخواهی که از مقطعی مشخص در لوله در مدت زمان مورد نظر جابه‌جا می‌شود- در آن قسمت مورد نیاز است. شیرهای سوزنی جریان سیالات را به صورت دقیق کنترل می‌کنند؛ به طوریکه می‌توانید از آن‌ها به عنوان شیرهای انسدادی نیز استفاده کنید. بنابراین شیرهای سوزنی صرفا جهت نرخ پایین جریان استفاده می‌شوند و نسبت به سایر انواع شیرها مانند شیر کشویی، توپی، پروانه‌ای و … که مجرای مستقیم دارند؛ باعث ایجاد افت فشار از ورودی تا خروجی شیر می‌شوند. به همین علت در مواقعی که افت فشار یک عامل کنترلی محسوب شده و برای سیستم ضرر دارد به هیچ عنوان نباید از شیر سوزنی استفاده کرد. به طور کلی از شیر سوزنی جهت کنترل جریان سیالات، در مواقعی که متریال غلظت کمتری دارند همچنین در سیستم‌های هیدرولیک با فشار کاری کم و فرآیندهای شیمیایی که سرویس‌های مایع و گاز بیشتر به کار می‌روند، مورد استفاده است. در خطوط انتقال سیالات که شامل مواد دارویی، غذایی و شیمیایی هستند، به عنوان شیرهای خاموش و روشن همچنین دریچه گاز، در انواع صنایع برای کنترل و اندازه‌گیری مایعات مانند گاز، آب، هوا، بخار و … همچنین در آزمایشگاه‌های نفت و پتروشیمی هم از انواع شیر سوزنی استفاده می‌شود.

خرید شیر سوزنی از “والو سنتر”

والو سنتر، شرکت تهیه و تامین شیرآلات صنعتی مانند شیر سوزنی، انواع پمپ، تجهیزات ابزار دقیق، اتصالات فولادی، لوله‌های کربن استیل و … بوده که علاوه بر دارا بودن مجموعه وسیعی از اقلام صنعتی مورد نیاز صنایع در انبار تهران، دارای کادری مجرب و شرکای بازرگانی بین‌المللی نیز است که قادر به تامین کالا با قیمت‌های رقابتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از برندهای بین‌المللی هستند. والو سنتر تلاش می‌کند با ایفای نقش موثر در زنجیره تامین تجهیزات مورد نیاز صنایع در داخل کشور همچنین تامین کالای با کیفیت و کارآمد به ارتقاء سطح کیفی و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریانش بپردازد. برای ارتباط با این مجموعه به آدرس تهران، ۴۵ متری زرند، خیابان شهید امری بروید یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۳۴۲۱۰۷ تماس بگیرید. لازم به ذکر است برای تسهیل فرآیند ارتباط و خرید محصولات مورد نظرتان هم می‌توانید به نشانی اینترنتی https://valvecenter.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : والو سنتر
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز