باز هم خروج سهامداران از بازار سرمایه/ بورس 29 شهریور 1401

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 6 هزار و 760 واحد دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 367 هزار و 60 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز نسبت به روز قبل 2 هزار و 302 واحد کم شد و در محدوده 397 هزار و 909 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 8 هزار و 964 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «وپاسار»، «فارس» و «شپنا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار نیز منفی شد و 331 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام «خصدرا»، شرکت صنعتی دریایی ایران، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «شستا» و «فملی» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز اعلام کرده ارزش معاملات بازار سرمایه نگران کننده بوده و با توجه به این ارزش، سقوط بیشتر شاخص در روز آینده دور از انتظار نخواهد بود. به گفته مریدسادات، پولی در بورس نیست و به همین دلیل حمایت‌های بازار یکی پس از دیگری از دست می‌روند. برآیند معاملات هم در چند هفته گذشته منفی بوده و همین عامل سبب شده تا سهامداران زیادی از این بازار ناامید شده و از بازار بیرون بروند.

اطلاعات عمومی:

با سهم کساپا بیشتر آشنا شوید

شرکت سایپا شیشه با نماد کساپا در بازار دوم بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 736 میلیارد و 460 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌ ایرانی تولید اتومبیل، سایپا، به همراه دو شخص حقیقی عمده سهام مجموعه سایپا شیشه را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز