هر آنچه باید درباره رنو 5 جدید بدانید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پس از مدت‌ها انتظار و به دنبال رونمایی از کانسپت رنو 5 برقی در سال 2021، سرانجام از نسخه جدید این خودرو محبوب در نمایشگاه خودرو ژنو 2024 رونمایی شد. این نسخه برقی جدید به مدل رنو 5 کلاسیک که در دهه 70 میلادی تولید می‌شد شباهت‌های زیادی دارد و می‌تواند هواداران آن خودرو در سرتاسر جهان را به سوی خودش جلب کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رنو 5 برقی جدید می‌تواند رقیبی سرسخت برای فیات 500 و مینی الکتریک باشد. این دو خودرو شهری کلاسیک با تم طراحی جذاب‌شان در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده و توانسته‌اند فروش خوبی را تجربه کنند.

رنو 5 جدید از فناوری رنو کلیو و رنو کپچر بهره می‌برد ولی بر روی یک پلتفرم به اسم AmpR Small سوار شده که فقط برای خودروهای برقی طراحی و تولید شده است. از این پلتفرم در خودروهای دیگری مانند رنو 4 جدید، نیسان میکرا و رنو توینگو جدید نیز استفاده خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

امکان انتخاب دو نوع باتری برای رنو 5 جدید وجود دارد که می‌توانند موتورهای 94 اسب بخاری، 121 اسب بخاری و 148 اسب بخاری را به کار بیندازند. شتاب صفر تا صد موتور قوی‌تر زیر 8 ثانیه اعلام شده است.

رنو 5 برقی در ابتدای عرضه‌اش به بازار فقط با یک باتری 52 کیلوواتی قابل خریداری است که با یک بار شارژ می‌تواند، مسافتی برابر با 400 کیلومتر را بپیماید. کمی بعد رنو 5 با یک باتری 40 کیلوواتی نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. این مدل قیمت پایین‌تری دارد و برد آن 300 کیلومتر اعلام شده است.

رنو 5 جدید در برخی بازارها با موتور پایه 94 اسب بخاری عرضه می‌شود و در برخی بازارها موتورهای قوی‌تر 121 اسب بخاری و 148 اسب بخاری نیز در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

تا کنون قیمت رنو 5 جدید به صورت رسمی اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود بین 25 تا 30 هزار پوند قیمت داشته باشد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز