بازگشت دلار به کانال 26 هزار تومانی

لست سکند

طی روز جاری نرخ دلار بازار آزاد کاهش 0.07 درصدی پیدا کرد و به کانال 26 هزار تومانی بازگشت. نرخ این ارز خارجی در بازار متشکل هم نسبت به روز گذشته 34 تومان کم شد و 25 هزار و 156 تومان شد. به نظر نرخ دلار روز گذشته تحت تاثیر اخبار مذاکرات برجام به صورت هیجانی بالا رفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی وین، در توئیتی اعلام کرد که مذاکرات برجام در حالت وقفه، سکته، قرار گرفته است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرد که دو هفته پیش تقریبا توافق هسته‌ای اتفاق افتاده و نتیجه واحدی بین ایران و کشورهای غربی در حال حصول بود. اما کشور روسیه مانع تراشی کرد و مانع از این اتفاق شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ضمن اینکه خبری مبنی بر کناره گیری یکی از مقامات آمریکایی از میز مذاکرات هسته‌ای وین منتشر شد. مجموع این عوامل باعث شد تا معامله گران و فعالان بازار ارز نسبت به همین موضوع واکنش هیجانی نشان داده و نرخ دلار نسبت به روزهای اول کاری سال 1401 رشد چشم گیری داشته باشد.

تصور معامله گران از قیمت دلار در روز گذشته

در واقع تصور معامله گران این بود که زمان رسیدن توافق هسته‌ای به تعویق افتاده و احتمال عدم احیای این فرآیند قوت گرفته است. با این حال وضعیت بازار ارز امروز متعادل‌تر بود و نرخ این ارز خارجی پرطرفدار اندکی کاهشی شد تا آخرین روز هفته جاری را در کانال 26 هزار تومانی به پایان برساند.

قیمت یورو و پوند هم در روز جاری نزول داشت. نرخ یورو نسبت به روز گذشته 91 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 29 هزار و 926 تومانی رسید. قیمت پوند هم با افت 40 تومانی در مقایسه با دیروز، در محدوده 35 هزار و 360 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز