قیمت دلار 27 هزار تومان شد

نرخ دلار همچنان در حال پیشروی بوده و طی دو روز گذشته از مرز 26 هزار و 300 تومانی به محدوده 27 هزار و 170 تومانی رسیده است. قیمت این ارز خارجی در بازار آزاد نسبت به روز گذشته، رشد 0.99 درصدی پیدا کرد. هم اکنون قیمت دلار بازار متشکل هم در مرز 25 هزار و 199 تومانی قرار دارد که در مقایسه با دیروز تغییری نداشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنوز تکلیف برجام مشخص نشده، ولی نرخ دلار رو به افزایش رفته است. به نظر قیمت دلار بازار آزاد به دلیل طولانی شدن فرآیند مذاکرات صعودی شد. در واقع قیمت دلار با نتیجه مذاکرات برجام پیوند دارد. حمید حسینی، فعال اقتصادی، در این خصوص بیان کرده که اگر برجام احیا نشود زمینه‌ای برای خروج دلار از کانال 20 هزار تومانی و صعود آن به کانال‌های بالاتر اتفاق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر حسینی، در صورتی که برجام احیا شود، دلار در کانال 20 هزار تومانی باقی خواهد ماند و تقریبا در محدوده‌های قیمتی 24 تا 28 هزار تومانی نوسان دارد.

نظر کارشناسی درباره آینده قیمت دلار

البته سعید اشتیاقی، عضو اتاق بازرگانی ایران و چین، نظر متفاوتی دارد. اشتیاقی اعلام کرده که اغلب پیش بینی‌ها درباره قیمت دلار بدون توافق برجام بین محدوده 25 هزار و 500 تومانی تا 27 هزار تومان است. اما اگر برجام به نتیجه مطلوبی برسد، امکان کاهش نرخ دلار تا مرز 22 هزار تومانی هم وجود دارد. چه بسا قیمت این ارز خارجی از مقدار ذکر شده هم کمتر شود.

به دنبال رشد نرخ دلار، قیمت پوند و یورو هم افزایشی شده است. امروز قیمت پوند نسبت به روز گذشته 495 تومان بالا رفته و به مرز 35 هزار و 755 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 458 تومان بالا رفت و در محدوده 30 هزار و 204 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز