بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به دریافت سنوات ارفاقی نزدیکتر شدند

ژیوار

دادنامه الزام سازمان تأمین اجتماعی به پذیرش سنوات ارفاقی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور در امر متناسب‌سازی مستمری، صادر شد.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور که سنوات ارفاقی بازنشستگی آنها برای متناسب سازی حقوق، محاسبه نشده بود به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. به گفته شاهین نامداری فعال حقوق کارگری، سازمان تأمین اجتماعی برخلاف نص صریح قانون از محاسبه سنوات ارفاقی بازنشستگان مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور در امر متناسب‌سازی حقوق که از مرداد ماه ۱۳۹۹ اجرا شد، سرباز زده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

نامداری در این باره توضیح می دهد:« این اقدام سازمان که امتیاز ناشی از متناسب‌‌سازی مستمری این افراد را بعضاً تا ۵۰ درصد کاهش داد، باعث شد تا بازنشستگان طی تقدیم دادخواست‌های متعدد و پی در پی به دیوان عدالت اداری، الزام سازمان را به محاسبه مزایای متناسب‌سازی بر مبنای مجموع سنوات اصلی و غیراصلی (ارفاقی) خواستار شوند. »

این فعال کارگری در ادامه به ایلنا می گوید:« قاضی محترم شعبه ۶۶ دیوان، به این انتظار جامه عمل پوشاند و با ورود عالمانه به ماهیت دعوا به خواسته الزام سازمان به احتساب سنوات ارفاقی جهت برخورداری از مزایای متناسب‌‌سازی، حکم به ورود شکایت و اجابت خواسته صادر کردند که موجب تقدیر و امتنان است. »

دریان سفر امید

حکم قاضی دیوان عدالت اداری به نفع بازنشستگان

نامداری در ادامه می گوید:« ریاست محترم شعبه ۶۶ دیوان عدالت اداری آقای حمید عبدالمنافی، با عنایت به دادخواست خواهان و به استناد مدارک و لایحه ابرازی ، عدم شمول سنوات ارفاقی در امر متناسب‌سازی حقوق مشمولان سخت و زیان‌آور، مغایر ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی و تبصره‌های ذیل آن تشخیص داده و در نتیجه در اجرای تبصره «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، حکم به ورود شکایت و اجابت خواسته صادر فرموده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

بی‌تردید سازمان بنا به رویه جاری، نسبت به این نوع آراء تجدیدنظر خواهی خواهد کرد، اما واحد حقوقی سازمان تمام تلاش خود را در لایحه بدوی اعمال کرده و هیچگونه مستند جدیدی برای نقض این گونه آراء نخواهد داشت. ».

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز