بازدید از 5 جاذبه طبیعی خاص در تور ماسال

آریاک سفر

در تور ماسال جاذبه‌های طبیعی متنوعی انتظار مسافران را می‌کشند. این سفر خاص، تجربه‌ای شیرین از گردش در جنگل‌ها و پیدا کردن چشمه‌های بکر است. در ماسال علاوه بر مناطق ییلاقی مختلف که طرفداران زیادی هم دارند، امکان بازدید از برخی آبشارها، دشت‌ها و غارها نیز فراهم شده است و علاقه‌مندان می‌توانند رودخانه‌های زیبای آن را دنبال کنند و در مناطق سرسبز آن کمپ‌های جذابی داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش، چند مورد از جاذبه‌های طبیعی خاص در تور ماسال را معرفی می‌کند.

غار زیبای آویشو در ماسال

غار آویشو یکی از خاص‌ترین مناطق طبیعی است که در تور ماسال می‌توان از نزدیک دید. این غار در 40 کیلومتری جنوب غربی شاندرمن قرار دارد و یکی از 17 غار زیبای ماسال است. این سازه طبیعی حدود 1300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و نام خود را از چشمه‌ای گرفته است که در نزدیکی آن می‌جوشد.

غار آویشو یا آبیشو عمری بیش از 75 میلیون سال دارد و در آن دو گونه مختلف خفاش و انواع حشرات مانند حلزون، پشه و آبدزدک زندگی می‌کنند. حدود دو هزار متر از این غار تاکنون کشف شده است و در آن 9 حلقه چاه اصلی و یک حلقه چاه فرعی وجود دارد.

دریان سفر امید

آبشار رامینه در قلب جنگل‌های شمال

یکی از جذاب‌ترین مناطق سرسبز و بکر ماسال، آبشاری به نام رامینه است که 10 متر ارتفاع دارد و بسیار پرآب است. منطقه‌ای که این آبشار در آن قرار دارد، با ارتفاعی در حدود 629 متر از سطح دریا، انتظار گردشگران را می‌کشد. آب‌های این جاذبه طبیعی، از صخره یا کوهی صاف به زمین می‌ریزند و حوضچه آن مقدار زیادی آب را در خود نگه می‌دارد.

در تمام فصول سال می‌توان برای دیدن این آبشار زیبا به دل جنگل زد. البته در بهار و پاییز میزان آب آبشار زیاد است و گردشگران بیشتری سراغ آن می‌روند. علاوه بر خود این جاذبه، اطراف آن نیز بسیار بکر و سرسبز است و علاقه‌مندان می‌توانند در آن کمپ کنند.

رودخانه خالکایی، از معروف‌ترین رودخانه‌های گیلان

گردشگران در تور ماسال امکان دیدن یکی از معروف‌ترین رودخانه‌های گیلان را دارند. رود خالکایی که از دامنه‌های کوه شاه معلم سرچشمه می‌گیرد، از ماسال عبور می‌کند و در نهایت به تالاب انزلی می‌ریزد. اطراف این رود فضایی دلپذیر و سرسبز دارد و گردشگران با شنیدن صدای عبور آب و پرندگان شاد می‌توانند بهترین تراپی را تجربه کنند.

این فضای زیبا در دل جنگل قرار دارد و امکان کمپ کردن در اطراف آن فراهم شده است. البته گردشگران باید مراقب باشند زیرا روشن کردن آتش به این طبیعت زیبا آسیب می‌زند.

دیواره سنگی اسبه ریسه برای صخره‌نوردی

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های طبیعی در تور ماسال، دیواره سنگی اسبه ریسه است که همه ساله صخره‌نوردان و کوهنوردان زیادی از آن بالا می‌روند. در این منطقه آبشارها، رودها و چشمه‌های زیبایی را می‌توان پیدا کرد و از طبیعت بکر آن نهایت لذت را برد. یکی از رودهای نزدیک این دیواره برای کایاک‌سواری انتخابی هیجان انگیز است.

شرایط این دیوار امروزه بهینه‌تر از گذشته شده است و همچنان سعی در این است که بتوان آن را به عنوان یکی از مراکز مهم ورزشی طبیعی معرفی کرد. این صخره در 20 کیلومتری ماسال قرار دارد و بالا رفتن از آن کار هر کسی نیست.

دشت آلنزه از زیباترین دشت‌های جهان در ماسال

در تور ماسال حتما باید سری به دشت آلنزه نیز زد. این منطقه وسیع و سرسبز در سمت جاده شاندرمن قرار دارد و در آن می‌توان آرامشی متفاوت را تجربه کرد. چشم انداز این ناحیه ترکیبی از کوهستان، جنگل، دشت‌های وسیع و درختان انبوه است. چشمه‌های قابل توجهی در اطراف این دشت به چشم می‌خورند و گردشگران می‌توانند با دویدن در آن روزی رویایی و خاص را برای خود بسازند.

در دشت آلنزه، به شکل پراکنده می‌توان خانه‌های بزرگی را دید که اغلب برای خدمت‌رسانی به گردشگران فعالیت دارند.

تجربه سفری متفاوت به ماسال با «اکوتور»

«اکوتور» مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و حرفه‌ای است که در زمینه برگزاری انواع تورها و طبیعت‌گردی‌ها فعالیت دارد. این گروه با هدف معرفی مناطق دیدنی ایران پایه‌گذاری شده است و در آن تنوع قابل توجهی از مناطق گردشگری و تورهای خاص را می‌توان دید. همچنین، این مجموعه بهترین خدمات را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد و ایمنی کامل مسافران خود را فراهم می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای «اکوتور» می‌توانید سری به سایت این مجموعه با آدرس www.tabiattour.ir بزنید و یا با تلفن 02133200595 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : اکوتور
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان