بازار بورس روز 6 تیر 1401/ وضعیت شاخص کل بهبود پیدا کرد

لست سکند

شاخص کل بورس بعد از چند روز کاهش، امروز صعود پیدا کرد. این شاخص در روز جاری نسبت به روز قبل 2 هزار و 741 واحد بالاتر رفت و به مرز یک میلیون و 504 هزار و 81 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن نسبت به روز قبل 388 واحد کم شد و در محدوده 417 هزار و 295 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز شاخص کل بورس با اثرگذاری مثبت نمادهای «شپنا»، «نوری» و «حکشتی» رشد پیدا کرد. امروز ارزش کل معاملات بازار سهام تا 127 هزار و 622 میلیارد تومان افزایش داشت. در روز جاری ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 349 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به سهام «بپاس»، شرکت بیمه پاسارگاد، بود. بعد از آن نمادهای «فولاد» و «پارس» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بورس امروز صعود جزئی داشت و به نظر برخی کارشناسان روند این بازار تا پایان هفته به همین شکل خواهد بود. فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرده که روند بازار امروز متعادل شده و با برگزاری مجامع شرکت‌ها این رویه بهتر خواهد شد. زیرا با برگزاری مجامع پول به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شود و این موضوع شاخص کل را رشد خواهد داد.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با سهام مفاخر

سهم شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با نماد «مفاخر» در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم 70 میلیارد و 380 میلیون تومان است. شرکت‌های سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، سهامی عام، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سپهر بازار سرمایه و گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند، سهامی عام، عمده سهم مفاخر را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز