بورس روز 5 تیر 1401/ روند کاهشی بازار سرمایه باز هم ادامه پیدا کرد

لست سکند

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 18 هزارو 985 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 501 هزار و 348 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 4 هزار و 975 واحد افت کرد و 417 هزار و 684 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «وبملت» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری به میزان 6 هزار و 612 میلیارد تومان کم شد. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 531 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام «شپنا»، شرکت پالایش نفت اصفهان، مربوط می‌شد که 32 میلیارد تومان خروج پول را به ثبت رساند. بعد از آن نمادهای «فولاد» و «شبندر» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته کارشناسان نبود نقدینگی و بلاتکلیفی در معاملات بورسی یکی از دلایل عدم رشد شاخص کل است. حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرد که کاهش ارزش معاملات و عدم گردش نقدینگی باعث شده تا بورس امکان کافی برای رشد نداشته باشد. با توجه به تداوم این قبیل مسائل در روز جاری، احتمالا بازار فردا هم متعادل رو به منفی باشد و شرایط این بخش چندان تغییری نکند.

اطلاعات عمومی:

سهم رافزا را بشناسید

سهم رافزا متعلق به شرکت رایان هم افزا است و در بازار دوم فرابورس دیده می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به هزار و 1 میلیارد تومان می‌رسد. شرکت‌های تامین سرمایه نوین، سهامی خاص، تامین سرمایه سپهر ،سهامی خاص، آدورامشاور، سهامی خاص، و تدبیرگران فردا، سهامی خاص، سهامداران عمده این مجموعه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز