بازار بورس روز 20 شهریور 1401/ عقب نشینی قدم به قدم شاخص کل ادامه دارد

بورس باز هم در کانال نزولی قرار گرفت و از کانال 1 میلیون و 400 هزار واحدی فاصله بیشتری گرفت. هم اکنون شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته هزار و 702 واحد کاهش پیدا کرده و در محدوده 1 میلیون و 390 هزار و 732 واحدی قرار دارد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 2 هزار و 544 واحد افت کرد و به مرز 403 هزار و 25 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 10 هزار و 797 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «فارس»، «میدکو» و «حکشتی» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری باز هم منفی شد و 245 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهم «وپاسار»، بانک پاسارگاد، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «بپاس» و «حکشتی» بیشترین میزان خروج پول را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر اغلب معامله گران، یکی از دلایل تداوم نزول شاخص کل بورس، رشد نرخ بهره بین بانکی بود. البته برخی کارشناسان معتقدند عوامل دیگری مثل ابهام برجام، خبرهای منفی پیرامون این موضوع و … باعث نزول دوباره شاخص کل شده است. در واقع این گروه از کارشناسان معتقدند که نرخ بهره بین بانکی علامتی از افت بورس بوده و دلیل این نزول محسوب نمی‌شود.

اطلاعات عمومی:

درباره سهم کفرا بدانید

شرک فرآورده‌های نسوز ایران با نماد «کفرا» در بازار دوم بورس حضور دارد. هم اکنو ارزش بازاری این سهم به هزار و 414 میلیارد تومان می‌رسد. شرکت‌ سرمایه گذاری صدر تامین، سهامی عام، و یک شخص حقیقی عمده سهام فرآورده‌های نسوز ایران را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز