بازار بورس باز هم پیش رفت/ خروج پول حقیقی ادامه پیدا کرد

لست سکند

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 6 هزار و 605 واحد بیشتر شد و به مرز 1 میلیون و 414 هزار و 339 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته هزار و 365 واحد بالاتر رفت و در محدوده 397 هزار و 566 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 269 میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای «شتران»، «کچاد» و «پارسان» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری باز هم منفی شد و 297 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی روز جاری به سهم «شستا»، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «خودرو» و «خساپا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

امروز بازار بورس شرایط متعادل و آرامی را پشت سر گذاشت و از هیجانات روزهای گذشته که در اثر افزایش نرخ دلار و دیگر مسائل به وجود آمد، خبری نبود. با این حال هنوز کارشناسان معتقدند بورس رشد واقعی و کافی ندارد و باید بیشتر پیش برود. در واقع به رغم رشدهای چند روز اخیر بورس، هنوز این بازار نسبت به دیگر بازارهای موازی مثل ارز، عقب ماندگی‌های زیادی را تجربه می‌کند.

اطلاعات عمومی:

درباره سهم تپمپی چه می‌دانید؟

شرکت پمپ سازی ایران با نماد تپمپی در بازار دوم بورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به هزار و 567 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های توسعه سرمایه گذاری سامان، پدم، تلمبه ایران، راهبران آب شرب ایران، بیمه سامان، بیمه کارآفرین و چند شخص حقیقی بیشترین سهم تپمپی را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز