این 4 دوربین مداربسته قابلیت پلاک‌خوانی دارند؟ + قیمت

دوربین مداربسته_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دوربین مداربسته دید در شب و دوربین مادون‌قرمز دو نوع دوربین مداربسته هستند که قابلیت ثبت تصاویر در شرایط کم‌نور یا تاریک را دارند. تفاوت اصلی بین این دو نوع دوربین در فناوری و کاربرد آن‌ها است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت‌های دوربین‌های مداربسته‌ای می‌پردازد که قابلیت پلاک‌خوانی هم دارند.

ویژگی‌های دوربین مداربسته دید در شب

فناوری مادون‌قرمز: دوربین مداربسته دید در شب از فناوری مادون‌قرمز (IR) برای ثبت تصاویر در شب استفاده می‌کند. در این فناوری نور مادون‌قرمز اضافی به دوربین داده می‌شود تا تصاویر واضح و شفاف در شرایط کم‌نور یا تاریک هم ثبت شود.

قابلیت ثبت تصاویر رنگی: دوربین مداربسته دید در شب کلاً تمامی تصاویر را ثبت می‌کند؛ نه فقط سیاه‌وسفید. بلکه امکان ثبت تصاویر رنگی در شب را هم دارد.

ویژگی‌های دوربین مادون‌قرمز

فناوری مادون‌قرمز: این دوربین هم از فناوری مادون‌قرمز برای ثبت تصاویر در شب استفاده می‌کند؛ اما این فناوری فقط برای ثبت تصاویر سیاه‌وسفید ممکن است.

کاربرد: دوربین مادون‌قرمز را بیشتر برای کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می‌کنند، مانند نظارت بر فضاهای تاریک و ثبت تصاویر در شب برای تامین امنیت اماکن مختلف. چراکه دوربین مداربسته دید در شب قابلیت ثبت تصاویر رنگی را دارد و به همین دلیل باقیمت بالاتر از دوربین مادون‌قرمز باقابلیت ثبت تصاویر سیاه‌وسفید فروخته می‌شود.

از طرف دیگر، این چهار دوربین مداربسته قابلیت پلاک‌خوانی هم دارند و قیمت آن‌ها هم به نوع و برند دوربین بستگی دارد. برای مثال: دوربین چهار مگاپیکسلی داهوا با قابلیت پلاک‌خوانی به قیمت حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. اما پکیج چهار دوربین مداربسته پلاک‌خوان آی‌پی ۵ مگا پیکسل با برند دیگری با قیمت حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان ارائه می‌شود. نوع دیگری از این دوربین که حرفه‌ای‌تر هستند، در بازار حدود 12 میلیون تومان عرضه می‌شود.

دوربین مداربسته_کاماپرس

بهترین دوربین مداربسته دید در شب 

بهترین دوربین مداربسته برای دید در شب به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مثل کیفیت تصویر، برند، قیمت و ویژگی‌های فنی. بعضی از بهترین دوربین‌های مداربسته برای دید در شب عبارت‌اند از:

دوربین مداربسته داهوا: داهوا یکی از برندهای شناخته‌شده در صنعت دوربین مداربسته است. دوربین‌های داهوا قابلیت فناوری مادون‌قرمز (IR) برای ثبت تصاویر در شب و فضاهای تاریک رادارند. قیمت این دوربین‌ها از 2 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا 12 میلیون تومان هم در نوسان است.

پکیج 4 دوربین مداربسته پلاک‌خوان ۵ مگا پیکسل: این پکیج از برند آی‌پی ۵ مگا پیکسل است. این دوربین هم با فناوری مادون‌قرمز برای ثبت تصاویر در شب‌کار می‌کند. قیمت این پکیج در بازار به 9 میلیون تومان هم می‌رسد.

پکیج 4 دوربین مداربسته حرفه‌ای دید در شب سری هوشمند: این پکیج از برند داهوا است که علاوه برفناوری مادون‌قرمز از لنز رنگی هم برای ثبت تصاویر رنگی در شب استفاده می‌کند. این پکیج در بازار 12 میلیون تومان قیمت دارد.

دوربین مداربسته دید در شب مادون‌قرمز: این دوربین با فناوری مادون‌قرمز برای ثبت تصاویر در شب کار می‌کند. قیمت این دوربین از 50 دلار تا 500 دلار یا حتی بیشتر بستگی به مدل، برند و ویژگی‌های آن متفاوت است.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته دید در شب:

تأمین امنیت: دوربین مداربسته دید در شب ابزاری حیاتی برای تأمین امنیت و نظارت در محیط‌های مختلف است. این دوربین‌ها امکان مانیتورینگ و ضبط تصاویر را در شرایط تاریکی در شب، فراهم می‌کنند.

ثبت تصاویر رنگی: دوربین مداربسته دید در شب تصاویر رنگی و واضح در شب ثبت می‌کند که در مقایسه با دوربین‌های مادون‌قرمز که فقط تصاویر سیاه‌وسفید ثبت می‌کنند، بسیار کاربردی‌تر هستند.

ضدضربه و ضد آب: دوربین مداربسته دید در شب برای شرایط سخت محیطی و با قابلیت ضدضربه و ضد آب ساخته‌شده است.

مانیتورینگ 24 ساعته: امکان مانیتورینگ 24 ساعته را دارد که در تأمین امنیت و نظارت در محیط‌های مختلف بسیار کاربردی است.

انتهای پیام

مرتبط با : دوربین آنلایندوربین مارکتدیجی داهوا
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز