این ۴ پلتفرم محبوب رفع فیلتر شدند

فیلترینگ ـ کاماپرس
ژیوار

گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک، پینترست، دیسکورد و اسپاتیفای بدون نیاز به فیلتر‌شکن در دسترس قرار گرفته‌اند.

به گزارش کاماپرس، علاوه‌بر پلتفرم‌های نام‌برده، وب‌سایت فری‌ پیک نیز که خدمات خود را برای کاربران ایرانی مسدود کرده بود، در حال حاضر بدون محدودیت در دسترس است.

گفتنی است که تا لحظه انتشار این خبر، هیچ یک از نهادهای رسمی در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

در خصوص پینترست باید گفت که این شبکه اجتماعی در چند مرحله، در سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ فیلتر و پس از مدتی رفع فیلتر شد. این نرم افزار از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۱، به صورت کامل فیلتر شد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در خصوص دیسکورد نیز اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ بود که این پلتفرم هدف فیلترینگ قرار گرفت و تا به امروز کارزارهای متعددی برای رفع فیلتر آن تشکیل و به امضا رسیده‌ است.

داستان سرویس استریم موسیقی «اسپاتیفای» اما سر دراز دارد، تا تابستان ۹۸، خود اسپاتیفای دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده بود. در پایان شهریور ماه ۹۸، کاربران در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که محدودیت از سوی اسپاتیفای برداشته شده و کمتر از یک ماه بعد، این پلتفرم در داخل ایران فیلتر شد.

تیک‌تاک نیز در میان کاربران ایرانی به ویژه در میان نوجوانان هواداران زیادی دارد؛ اما این اپلیکیشن در ۲۱ مهر ۱۳۹۸ به صورت یک سویه از طرف تیک‌تاک برای کاربران ایرانی مسدود شد و سپس توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد.

انتهای پیام

روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز