اینورتر ال اس : راهکاری کارآمد برای کاهش مصرف انرژی

شاخص
ژیوار

در صنایع خودروسازی و ماشین‌آلات صنعتی، اینورتر کاربرد ویژه‌ای دارد. این دستگاه از طریق تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب می‌تواند باعث استفاده بهینه از دستگاه‌های صنعتی شود. یکی از برترین برندهای فعال در این زمینه، برند کره‌ای ال اس (LS) است که با ارائه اینورترهایی باکیفیت، حدود 40 سال سابقه فعالیت دارد. ویژگی‌های فنی پیشرفته و وجود قابلیت‌های فراوان اینورتر ال اس، مانند کنترل سرعت موتور، کاهش مصرف انرژی و ایجاد کارایی بالا، در صنایع محتلف و ابزارآلات صنعتی یک انقلاب بزرگ بوده‌ است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ویژگی‌های اینورتر ال اس و انواع آن می‌پردازد.

بررسی ویژگی‌های اینورتر ال اس

اینورتر ال اس، با طراحی مدرن نظارت کاملی بر عملکرد موتورهای الکتریکی دستگاه‌ها دارد. نحوه عملکرد و ویژگی اینورتر بستگی به مدل و نوع آن دارد. انتخاب این نوع اینورتر می‌تواند در پروژه‌های بزرگ صنعتی و تجاری، طول عمر موتورهای الکتریکی را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. همچنین مصرف انرژی دستگاه با وجود اینورتر ال اس بسیار پایین می‎آید و می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را مدیریت کرد.

1

اینورتر ال اس مدل H100

در اینورتر ال اس مدل H100، با ابعاد کوچک، قابلیت نصب نزدیک به هم، مقاومت ترمز داخلی، فیلتر EMC، و چک ورودی DC یکی از اینورترهای کارآمد است. با داشتن پورت RS485، امکان پارامتردهی از طریق PC، و ویژگی‌هایی چون تعویض آسان فن و حالت SLEEP و AWAKE، اینورتر LS عملکردی بهینه و کاربری آسان را ارائه می‌دهد.

اینورتر ال اس مدل IP5A

مدل IP5A اینورتر مخصوص پمپ و فن، با سه رنج ولتاژی متفاوت از 200 تا 600 وات و توان و توان‌های 0.75 تا 450 کیلووات، در صنایع و ابزارآلات صنعتی کاربرد ویژه‌ای دارد. این دستگاه دارای PID کنترلر پیشرفته، عملکردهای ویژه قابلیت کنترل چند موتور تا 4 موتور در بازه توان 5.5-90 کیلووات است. با الگوریتم FLUX BRAKING و عملکرد ذخیره‌سازی انرژی، بهره‌وری بالایی را ارائه می‌دهد. این الگوریتم  منجر به بهبود عملکرد ترمز در سیستم‌های الکتریکی می‌شود.

دریان سفر امید

اینورتر ال اس مدل IS5

پردازنده PSD با سرعت بالا (150 میلیون دستورالعمل در ثانیه) و تنظیم خودکار گشتاور، عملکرد دقیق و قابل اعتمادی را تضمین می‌کند. اینورتر همچنین با قابلیت‌های قدرتی مانند power brake و flux brake، و عملکرد برداری بدون سنسور PMSM، انعطاف‌پذیری بالایی دارد. با پورت RS485 و صفحه نمایشگر گرافیکی LCD که 6 زبان مختلف را نمایش می‌دهد، همچنین کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه ساده و کارآمد است و در کمترین زمان ممکن می‌توان بر دستگاه تسلط پیدا کرد.

IS5-2

نکات لازم جهت استفاده از اینورتر ال اس

برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های اینورتر، شرایط محیطی باید متناسب با نیاز دستگاه باشد. این محیط باید هیچ‌گونه رطوبت و گرد و غباری نداشته‌باشد. با ایجاد دمای محیطی بین 20- تا 60+ درجه می‌توان عملکرد بهینه دستگاه را تضمین کرد. همچنین برق مورد نیاز برای اینورتر ال اس بین 30 تا 50 وات است. توجه به این امر و رعایت این مسائل می‌تواند مصرف برق را کاهش دهد و عملکرد اینورتر ال اس را در وضعیت پایداری قرار داد.

عوامل مؤثر بر قیمت اینورتر ال اس

قیمت اینورتر ال اس بر اساس توان مورد نیاز و نوع ورودی (تک فاز یا سه فاز) می‌تواند متفاوت باشد. مدل‌های مختلف این محصول با ابعاد متنوع قیمت‌های مختلفی دارند که طبیعتا ابعاد کوچک‌تر قیمت پایین‌تری دارند. به‌طور کلی اینورترهای با ابعاد کوچک و تک فاز معمولا قیمت کمتری دارند و برای مصارف محدود و محیط‌های صنعتی کوچک توصیه می‌شود. در انتخاب نوع درایو، بهتر است به توان موتور نیز دقت داشت. انتخاب درایو متناسب با نوع و توان موتور می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها داشته‌باشد. در مجموع با توجه به نوسانات موجود و عوامل مختلف تأثیرگذار بر قیمت اینورتر ال اس، بهترین راهکار استعلام لحظه‌ای و اطلاع از قیمت روز آن است.

1724754389363

خرید اینورتر ال اس از مجموعه «آرتا اینورتر»

مجموعه آرتا اینورتر از سال 1397 تاکنون فعالیت گسترده‌ای در زمینه برق و اتوماسیون صنعتی داشته‌است. این مجموعه، با برخورداری از دانش متخصصان و فارغ‌التحصیلان برجسته در رشته‌های مختلف برق، در زمینه نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات صنعتی، و سیستم‌های تاسیسات و هوشمندسازی پروژه‌های موفقی را پشت سر گذاشته‌است. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی https://artainverter.com در این زمینه از پرس‌وجو کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرتا اینورتر
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز