اینتل اولین پردازنده 16 هسته ای لپ تاپ را ساخت

ژیوار

شرکت اینتل به زودی انقلاب جدیدی را در عملکرد لپ تاپ های گیمینگ رده بالا ایجاد می کند. پردازنده Core i9-12900HX اینتل تازه از تست آمده است و نتایج فوق العاده ای به دست آورده است. به نظر می رسد Core i9-12900HX به سرعت تبدیل به بهترین پردازنده موجود در لپ تاپ ها شود. اما این قدرت فوق العاده با چالش عمر باتری لپ تاپ روبرو است.

به گزارش کاماپرس، این اولین پردازنده 16 هسته ای و 24 رشته ای لپ تاپ اینتل به زودی در بازار خواهد بود. این پردازنده از معماری هیبریدی برخوردار است. هشت هسته عملکرد و هشت هسته کیفیت عملکرد را به عهده می گیرند. فرکانس این CPU ممکن است بتواند به 5.0 گیگاهرتز برسد. Intel Core i9-12900HX در لپ‌تاپ آینده لنوو 82TD به کار گرفته خواهد شد. با یک کارت گرافیک به همان اندازه قدرتمند، انویدیا GeForce RTX 3080 Ti و 32 گیگابایت رم همراه بود.


سری HX پردازنده، دارای یک کارت گرافیک یکپارچه مخصوص به خود است و این مدل خاص دارای 32 هسته گرافیکی Xe-LP است. البته هیچ کس قرار نیست از آن ها استفاده کند، زیرا بعید است که یک پردازنده رده بالا بدون کارت گرافیک مجزا در یک لپتاپ ارائه گردد. Core i9-12900HX نسبت به نزدیکترین پسر عموی خود یعنی Core i9-12900HK که دارای 14 هسته و 20 رشته است حدود 7% در کاربردهای تک هسته‌ای و 14% در کاربردهای چند هسته‌ای عملکرد بهتر داشته است.

دریان سفر امید

اینCPU  احتمالاً در صدر خط تولید لپ‌تاپ اینتل قرار می‌گیرد و نتایج تست این موضوع را تایید می کند. در تست های تک هسته ای امتیاز 1921 و در تست های چند هسته ای امتیاز 15974 را کسب کرد بنابراین این CPU می‌تواند تک تک پردازنده‌ها را در بنچمارک چند هسته‌ای شکست دهد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد عمر باتری بالقوه Lenovo 82TD منتشر نشده است، اما با چنین قطعات قدرتمندی، شارژ مکرر به احتمال زیاد ضروری است زیرا ما لپ تاپی داریم که بعید است دارای عمر طولانی باتری باشد این امر بازی در حال حرکت را دشوار می کند اما عمر باتری ضعیف معمولا بهایی است که باید برای یک لپ تاپ گیمینگ رده بالا بپردازید، بنابراین این اتفاق برای چیز عجیبی نیست.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز