اکسس کنترل چگونه بر ورودی‌ های مختلف محدودیت ایجاد می‌کند؟

ژیوار

ارائه راه حل و ایجاد راهکارهای نوین در بسیاری از شرکت های تولید کننده سیستم های حفاظتی جالب توجه است و می توان از این راه کارها در بسیاری از مکان ها استفاده نمود و نتیجه مورد نظر را نیز دریافت کرد. یکی از این محصولات که بسیاری از ما اسم آن را شنیده ایم اکسس کنترل است که می توانیم با نام کنترل کردن ورودی نیز از آن نام ببریم. تنوع بسیار بالا در تولید و ارائه از نظر ظاهر و تکنولوژی سبب گشته که بسیار مورد توجه قرار داشته باشد و اکنون همراه ما باشید با بررسی بیشتر آن و ارائه بهترین نوع آن و خرید و استفاده در محل های گوناگون به چه نحو است.

اکسس کنترل چه کارهایی انجام می‌دهد؟

کارکرد اکسس کنترل طی سال‌های گذشته تا به حال به طور قابل توجهی تغییر کرده اما وظیفه‌ی اصلی آن همواره ایجاد محدود کردن دسترسی به تمام مدل از دیوایس های برقی است. به زبان ساده آسانسوها، اتاق های سرور و ورودی های مختلف که دارای قفل برقی هستند و تمام دیوایس های الکترونیکی و برقی را می تواند در صورت داشتن مجوز ائم از (رمز عبور، اثرانگشت، تشخیص چهره و یا تلفیقی از آن ها) به شما بدهد. انواع اکسس کنترل جدید دارای توانایی های بسیار متنوع هستند و با تلفیقی از هوش مصنوعی کارهای بسیار پیچیده را آسان میکنند. به عبارت دیگر، این اکسس کنترل است که تعیین می‌کند چه کسانی و با چه روش شناسایی قادر به ورود و یا انجام کاری می باشد. بخش اصلی مدیریت تردد و دسترسی مختلف کاملا توسط اکسس کنترل انجام می‌شود.

نقش اکسس کنترل در استفاده بهینه از دستگاه های مختلف

برای بسیاری از وسایل مختلف مانند آسانسورها و بالابر ها که هزینه نگهداری و تعمییر آن ها قابل توجه است و بسیاری از وسایل که باید توسط افراد مشخص شده مورد استفاده قرار بگیرد نقش اکسس کنترل بسیار پر رنگ می شود. برای مثال در بسیاری از بیمارستان ها آسانسورهای حمل بیماران و افراد با هم تفاوت دارند و از این رو می توان با قرار دادن و نصب اکسس کنترل آسانسور محدودیت برای سایر افراد از جهت تردد در آن آسانسور در نظر گرفت. در ساختمانها نیز برای تردد غیر ضرور می توان محدودیت طبقات انجام داد، برای مثال دریک ساختمان 5 طبقه برای هر طبقه سطح دسترسی را تعیین نمود و طبقه اول دارای تگ مربوط به خود است و 4عدد برای آن طبقه در نظر گرفته شده است. هرزمان هریک از این تگ ها روبروی اکسس قرار بگیرد آسانسور به طبقه مورد نظر هدایت می شود. در بسیاری از مدل ها جهت مهمان نیز راه حل های مختلف از قبیل رمز یک بار مصرف و یا ساعت تردد مهمان نیز می توان در نظر گرفت.

اکسس کنترل- کاماپرس

دریان سفر امید

آیا روش شناسایی اکسس کنترل واقعا اهمیت زیادی دارد؟

دلایل زیادی برای خرید و نصب انواع مدل اکسس کنترل وجود دارد اما عملکرد بهتر برای کارهایی مانند انواع ورودی های شرکت ها و اتاق سرور و انبارها را می توان در انواع مدل اکسس کنترل گزارش گیر مشاهده نمود که در صورت اعمال روش شناسایی مانند اثر انگشت یک ثبت در سیستم گزارش اعمال می کند که می توان آن را مشاهده و مورد استفاده قرار داد. نکته کاربردی برای روش های مختلف شناسایی در محل استفاده از آن نیز می باشد و برای مثال از انواع مدل اکسس کنترل اثر انگشتی در محیط بیرونی که امکان خیس شدن و نم دار شدن است نمی توان بهربرداری 100 درصدی داشت. حتی در مکان هایی که احتمال سرقت و آسیب به دستگاه وجود دارد می توان از انواع مدل ریدر و پوش باتوم استفاده نمود. برای مثال می توان برای انواع ورودی ها یک مدل اکسس کنترل مناسب انتخاب کرد و در قسمت اعمال روش شناسایی از یک نوع ریدر اثر انگشتی و یا کارتی و پسوردی استفاده نمود.

با توجه به مطالب ذکر شده در قسمت بالا به اهمیت استفاده از نمونه مناسب و مدل مناسب از اکسس کنترل برای مدیریت بهتر پی می بریم و البته می توان برای مدیریت بهتر و از راه دور از انواع اکسس کنترل سیم کارتی نیز بهره برد که از طریق گوشی هوشمند قابل برنامه ریزی و کنترل می باشد.یعنی می توان با تلفن همرا اجازه ورود و یا بازشدن درب و روشن شدن موتور را به یک شخص دیگر داد. تمامی راه حل های ارائه شده بسیار کارآمد است و می توان بر حسب نیاز از نمونه مورد نظر استفاده نمود.

انتهای پیام

مرتبط با : دکاشاپ
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان