اوضاع بورس امروز 27 اردیبهشت ماه 1401/ پرواز شاخص کل!

لست سکند

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 22 هزار و 225 واحد رشد پیدا کرد و به کانال یک میلیون و 606 هزار و 25 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با دیروز هزار و 411 واحد کاهش داشت و در محدوده 447 هزار و 812 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات روز جاری بازار سرمایه هم به 10 هزار و 475 میلیارد تومان رسید. در روز جاری، اما ارزش  خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 229 میلیارد تومان پول از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی به سهام «سپید» مربوط می‌شد. بعد از آن سهم‌های «بپاس» و «شستا» بیشترین خروج پول را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

شاخص کل باز هم رشد می‌کند؟

با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه، برخی از فعالان و کارشناسان بورس معتقدند که بازار سرمایه در صورت تداوم شرایط فعلی، رشد بیشتری را به دست خواهد آورد. در این باره فردین آقابزرگی در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرده که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و اخبار مختلف می‌توان به آینده بازار بورس خوشبین بود. به نظر آقابزرگی حتی این امکان وجود دارد که بازدهی بورس تا پایان سال 1401 به بیش از 50 درصد برسد. این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که آثار اقتصادی حذف ارز ترجیحی بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر پیش بینی می‌شود.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با سهم پارس

پتروشیمی پارس با نماد پارس در بورس حضور دارد و سهام آن در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به بیش از 134 هزار میلیارد تومان می‌رسد. هم اکنون سهامداران عمده پارس، شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سهامی عام، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سهامی عام، و سرمایه گذاری غدیر، سهامی عام، هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز