انواع ویزای توریستی کانادا 2023

ویزای توریستی کانادا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سال بیش از 30 میلیون توریست از کشور کانادا دیدن می‌کنند. شهروندان کشورهایی مانند ایران که نمی‌توانند با گذرنامه به کانادا سفر کنند، برای سفرهای گردشگری خود نیاز به دریافت ویزای توریستی دارند. از 9 میلیون نفری که در جهان ویزای توریستی کانادا دارند، 200 هزار نفر ایرانی هستند.

این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه‌مدت چندماهه مناسب است و اعتبار و مدت اقامت مشخصی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع ویزاهای توریستی کانادا و شرایط اخد آن‌ها پرداخته است.

انواع ویزای گردشگری کانادا بر اساس هدف سفر

اولین نوع ویزای توریستی کانادا که بسیار رایج است، ویزای گردشگری برای مسافرانی است که قصد بازدید از این کشور را دارند و با عنوان ویزیتور ویزا شناخته می‌شود. نوع بعدی این ویزاها، سوپر ویزا نام دارد. این نوع اقامت‌نامه مخصوص والدین یا پدربزرگها و مادربزرگهایی است که فرزندان یا نوه‌های آنها شهروند کانادا هستند. این ویزا برای اقامت والدین به مدت حداکثر دو سال صادر می‌شود.

ویزای توریستی دیپلماتیک نیز مخصوص دیپلمات‌ها و مقام‌های دولتی است که برای دیدار با مسئولان کانادا یا انجام سایر وظایف و مسئولیت‌ها به این کشور سفر می‌کنند. برخی هم مقام دولتی ندارند، اما افراد مهم تلقی می‌شوند و به آنان ویزای حسن نیت تعلق می‌گیرد.

افرادی که قصد تجارت یا شرکت در جلسات، کارگاه‌ها، کنفرانس‌ و نمایشگاه‌ها را دارند نیز می‌توانند از ویزای کسب‌وکار کوتاه مدت که نوعی از ویزای توریستی کانادا محسوب می‌شود، بهره‌مند شوند.

دو نوع ویزای توریستی دیگر نیز وجود دارد که کمی عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد؛ اولی ویزای زایمان مخصوص زنان بارداری است که قصد به دنیا آوردن فرزند خود را در کانادا دارند و دومی ویزای اهدای عضو به شهروند کانادایی است.

ویزایی با عنوان دو منظوره نیز وجود دارد تا افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در کانادا را داشته و سپس می‌خواهند برای ویزای طولانی مدت درخواست دهند، بتوانند از آن استفاده کنند.

گردشگری در کانادا-کاماپرس

انواع ویزای توریستی کانادا بر اساس تعداد ورود

دو نوع ویزای توریستی بر اساس دفعات ورود به کانادا وجود دارد. نوع اول ویزای یک‌بار ورود است که اجازه تنها یک‌بار ورود به خاک کانادا را به گردشگر می‌دهد. با دریافت این ویزا، در صورتی که توریست از کانادا خارج شود، برای ورود مجدد باید دوباره ویزا دریافت کند و تنها در صورتی که فرد، کانادا را به مقصد آمریکا ترک کند، نیازی به دریافت مجدد آن ندارد.

در ویزای نوع دوم محدودیتی برای تعداد ورود به خاک کانادا وجود ندارد و فرد تا زمانی که ویزا و پاسپورت اعتبار داشته باشد، می‌‌تواند به صورت نامحدود از کانادا خارج شده و مجددا بازگردد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

حداکثر مهلت اعتبار ویزای توریستی کانادا 10 سال است؛ با این حال این ویزا بر اساس مدت اعتبار پاسپورت صادر می‌شود، ولی با توجه به اینکه مدت اعتبار پاسپورت ایران پنج سال است، این ویزا نیز با حداکثر اعتبار پنج ساله صادر می‌شود. مثلا اگر پاسپورت فردی سه سال اعتبار داشته باشد، ویزای توریستی کانادا با اعتبار دو سال و 10 ماه به او تخصیص پیدا می‌کند. با اینکه مدت زمان اقامت با این نوع ویزا بر اساس هذف سفر متفاوت است، اما معمولا مهلت اقامت شش ماهه برای متقاضیان فراهم می‌کند.

ویزای توریستی کانادا-کاماپرس

اخذ ویزای توریستی کانادا با اکی تو بورد

مجموعه “اکی تو برد” متخصص اخذ ویزای توریستی کانادا بوده و می‌تواند در کم‌ترین زمان و با آسان‌ترین روش ویزای مالیتپل کانادا را برای متقاضیان آماده کند. به‌علاوه این مجموعه با ارائه آموزش‌ و مشاوره‌های تخصصی به افراد کمک می‌کند که صفر تا 100 راه دریافت ویزا و اقامت را خودشان طی کنند.

علاوه بر ویزای توریستی کانادا، این مجموعه خدمات مربوط به ویزای کشورهای شینگن و اروپایی را نیز ارائه می‌کند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اکی تو برد، اطلاعات تکمیلی را کسب کرده و از طریق تلفن یا گفت‌و‌گوی آنلاین، با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اکی تو بورد
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “انواع ویزای توریستی کانادا 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز