انواع بوستر پمپ و کاربرد آن ها

ژیوار

یکی از مشکلات عمده در سیستم آبرسانی شهری و آب مصرفی ساختمان‌های مرتفع، تنظیم فشار آب داخل لوله‌ها است. این مشکل در سال‌های اخیر بیشتر نمود پیدا کرد، زیرا میزان مصرف آب دائما در حال افزایش و ذخایر آبی کشور در حال کاهش است. این مسئله سبب شده تا استفاده از بوستر پمپ در سیستم آبرسانی اهمیت پیدا کند.

به گزارش کاماپرس، بوستر پمپ یک دستگاه آبرسانی پرکاربرد است که از مجموعه چند پمپ آب کوچک تشکیل شده است. این پمپ‌های کوچک به صورت موازی با یکدیگر فعالیت دارند و آب را با فشار مناسب داخل شبکه آبرسانی منتقل می‌کنند. انواع بوستر پمپ به لحاظ عملکرد و کاربرد قابل دسته بندی بوده و دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

دسته بندی بوستر پمپ به لحاظ عملکرد

بوستر پمپ دور ثابت به این شکل است که الکتروپمپ در آن به صورت ردیفی و نوبتی روشن و خاموش شده و برای کنترل فشار در آن از دو پرشر سویئچ، یکی در فشار حداقل و دیگری حداکثر، استفاده شده است. زمانی که فشار مایع به حداکثر می‌رسد، کنتاکت موجود در پرشر از طریق تابلو فرمان، دستور به خاموش شدن پمپ‌ها می‌دهد. زمانی هم که فشار به حداقل می‌رسد کنتاکت موجود در پرشر از تابلو فرمان، دستور روشن شدن پمپ‌ها را صادر می‌کند.

یکی از ایراداتی که بوستر پمپ دور ثابت دارد، روشن شدن آن در فشار حداقل و خاموش شدن آن در فشار حداکثر است. این موضوع باعث ضربه خوردن پمپ می‌شود. حتی این امکان وجود دارد در اثر چنین عملکردی، لوله‌ها نیز با آسیب مواجه شوند. زیرا مایع با فشار به لوله‌ها ورود پیدا می‌کند. به همین دلیل متخصصین برای رفع این مشکل از اینورتر در بوستر استفاده کرده‌اند تا دور موتور تغییر پیدا کرده و افزایش یا کاهش فشار آب به آرامی انجام شود. به این نوع پمپ، بوستر پمپ‌ دور متغیر می‌گویند.

دسته بندی بوستر پمپ‌ به لحاظ کاربرد

بوستر پمپ‌ها از نظر کاربری به آبیاری، آبرسانی، آتش نشانی و خانگی تقسیم می‌شوند.

دریان سفر امید

بوستر پمپ آبیاری شامل دو یا چند پمپ آب است که برای افزایش یا حفظ فشار و مقدار بازدهی آب به کار می‌رود و اغلب در سیستم‌هایی استفاده می‌شود که جریان آب، به صورت ناپایدار و متغیر است. در چنین سیستم‌هایی زمانی که تقاضای آب پایین است، بوستر پمپ به صورت آماده به کار باقی مانده و در صورت افزایش تقاضا فعالیت آن آغاز می‌شود تا فشار آب تغییری نداشته باشد.

با توجه به افزایش ساخت و سازهای شهری، محدودیت‌های شبکه‌ی آبرسانی شهرها و نامناسب بودن این گسترش با امکانات آبرسانی، نیاز به تجهیزات و امکانات خاص به منظور تامین فشار آب مصرفی ساختمان‌ها در تمامی ساعات بسیار احساس شد. به همین دلیل بوستر پمپ‌های آبرسانی شکل گرفتند و به بازار عرضه شدند. این بوستر پمپ‌ها دقیقا مشابه بوستر پمپ‌های خانگی بوده و جهت ایجاد فشار آب مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها تفاوت عمده این بوستر پمپ‌ها با مدل خانگی در تعداد پمپ‌های به کار رفته در آن است.

یکی دیگر از بوستر پمپ‌های پرکاربرد که البته در بخش صنعتی اهمیت زیادی دارد، بوستر پمپ آتش نشانی است. بوستر پمپ آتش نشانی‌ متشکل از دو یا چند پمپ است که به صورت موازی به یکدیگر وصل می‌شوند تا فشار و دبی مورد نیاز برای سیستم آتش نشانی با حداقل انرژی مصرفی و بیشترین راندمان فراهم شود.

پمپ‌ها به تنهایی فقط کار جابجایی آب را انجام می‌دهند اما زمانی برای مصرف خانگی مورد استفاده قرار بگیرند باید با تعدادی قطعات جداگانه همراه شوند. این قطعات منبع آب و کلید اتوماتیک هستند و زمانی که الکتروپمپ به همراه این قطعات در محل مورد نظر نصب شوند، بوستر پمپ خانگی شکل می‌گیرد.

بوسترپمپ - کاماپرس

درباره نمایندگی پمپ ابارا بیشتر بدانید

با توجه به موارد مذکور، در شرایط کنونی کشور، استفاده از این بوستر پمپ‌ها در هر رده شغلی و مکانی احساس می‌شود. افرادی که نیازمند هر یک از بوستر پمپ‌ها هستند باید به درگاه معتبر مراجعه کرده و از آن خرید داشته باشند. یکی از این درگاه‌ها شرکت پایا گسترش خورشید تابان است. این مجموعه ارائه دهنده تمامی بوستر پمپ برند ابارا در ایران بوده و آن‌ها را با گارانتی عرضه می‌کند.

بالغ بر 20 سال است که این مجموعه در زمینه عرضه پمپ فعالیت داشته و محصولات خود را با بهترین قیمت و کیفیت اصلی به دست مشتریان می‌رساند.

متقاضیان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این مجموعه بهتر است به وبسایت اصلی ان به آدرس https://ebara-co.ir مراجعه کرده یا با شماره‌های 02188830031 یا 02188862699 یا 02188861440 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابارا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز