ام وی ام ایکس 22 در نسخه پرو چه تغییراتی کرده است؟

به تازگی ام وی ام ایکس 22 پرو به بازار آمده است که نسخه به‌روز شده و فیس لیفت x22 ، یکی از کراس اوورهای محبوب بازار ایران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیاست چری هم مانند برخی خودروسازهای داخلی بدین صورت است که یک تغییر اساسی بر چهره محصولات محبوب و البته کابین آن‌ها ایجاد می‌کنند، سپس آپشن‌ها و فناوری‌های روز را به کار می‌گیرد و در نهایت محصول را با پسوندهایی همچون پرو، پلاس و… روانه بازار می‌کند؛ در حالی که این خودرو فراتر است یک فیس لیفت ساده است اما باز هم نمی‌توان نام نسل جدید را به آن داد!

در این زمینه بخوانید:

ایکس 22 پرو همچنان امضای چری را دارد!

ام وی ام x22 pro نیز با همین سیاست پا به میدان گذاشته است. چهره خودرو در نمای رو به رو بهبود پیدا کرده و به گزارش همراه مکانیک، کمی به هیوندای کنا نزدیک تر شده است؛ با این حال جلو پنجره کهکشانی آن، امضای برند چری است.

آریاک سفر

اما در نمای کناری تغییرات کمتری وجود دارد، تنها آیینه‌های جانبی و دستگیره‌ها کمی تغییر کرده‌اند؛ زه‌های کرومی از روی آن‌ها حذف شده و هماهنگ با بدنه شده‌اند. روف ریل نقره‌ای رنگ نیز همچنان به شکل قبل باقی‌ است اما در انتهای شیشه عقب و در مجاورت ستون C، قاب کرومی با نوشته تیگو دیده می‌شود که X22 ساده آن را نداشت.

نمای عقب خودرو هم به روز رسانی شده است به طوری که گرافیک جدید چراغ‌ها و خط مشکی رنگی که دو چراغ عقب را به هم متصل می کند، توجه را جلب می‌کنند. این خط در X22 قدیمی طرح کرومی به خود داشت. در سپر نیز تغییراتی اعمال شده است که بارزترین آن حذف دو مه شکن و قرار دادن تنها یک چراغ در وسط سپر با این کاربری است.

در داخل کابین چه خبر است؟

آنچه بیش از همه در داخل کابین توجه را جلب می‌کند، مانیتور 9 اینچی به جای مانیتور 8 اینچی قبلی است. در چینش و طراحی دریچه‌های کولر و کلیدهای کنترل سیستم تهویه مطبوع نیز بازنگری شده است. کنسول وسط را هم می‌توان جزو به روزشده‌ها به حساب آورد. همچنین فرمان جدید با طراحی D کات و پشت آمپر جدید باعث می‌شود هیچ عنصر تکراری نسبت به X22 قدیمی پیش روی راننده نباشد.

فنی نیو فیس X22 ؛ یک ترکیب کاملا جدید

اما بخش فنی، مهم‌تر است؛ در این خودروی جدید دیگر با موتور تنفس طبیعی 1.5 لیتری و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قدیمی مواجه نمی‌شویم بلکه پیشرانه سه سیلندر یک لیتری توربوشارژ جای آن را گرفته است. مجموعه‌ای که با یک گیربکس CVT با قابلیت تعویض دستی 9 دنده مجازی جفت می‌شود.

موتور ایکس 22 پرو در حالت بهینه بنا بر اعلام رسمی مدیران خودرو، 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

ام وی ام ایکس 22 پرو دیفرانسیل جلو است؛ وزن آن حدود 1200 کیلوگرم و با این مشخصات فنی عدد 5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف ترکیبی را در کاتالوگ ثبت کرده است که اقتصادی و مناسب تلقی می شود. سیستم تعلیق و ترمز X22 پرو شامل تغییرات نشده و مانند گذشته، از مک فرسون در تعلیق جلو و میله پیچشی در تعلیق عقب استفاده شده است. سیستم ترمز نیز 4 چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل 4 کاناله است.

امکاناتی همچون اتوهلد، ترمز پارک الکتریکی و فرمان برقی نیز به این خودرو افزوده شده و انتظار می‌رود تجربه رانندگی را ارتقا دهند. اما بهبودهای ایکس 22 در همین موضوع خلاصه نمی‌شود؛ بلکه متریال مورد استفاده در بخش‌های مختلف خودرو نیز به میزان قابل‌توجهی پیشرفت کرده‌اند؛ استفاده از قطعات پلاستیکی با ظاهر فیبرکربن و پیانو بلک؛ تکسچرهایی مات و برجسته، صاف و براق!

همچنین سقف پانورامیک، دوربین ثبت وقایع، تنظیم برقی گرمکن و سردکن صندلی‌ها، گرمکن فرمان، هدآپ دیسپلی و آینه الکتروکرومیک و… این فیس لیفت را از لحاظ آپشن همه چیز تمام کرده‌اند.

مقایسه قیمت x22 و x22 pro

اکنون قیمت چری ایکس 22 اتوماتیک در بازه‌ای 530 تا 570 میلیون تومانی قرار دارد، مدل دنده‌ای این خودرو هم حدود 460 میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت چری ایکس 22 پرو به 610 میلیون تومان می‌رسد. باتوجه به آپشن‌هایی که به این خودرو اضافه شده و باتوجه به بازار کنونی خودرو، این افزایش قیمت برای یک خودروی فیس‌لیفت منطقی است اما اگر کسی آپشن‌پسند نباشد، می‌تواند به همان چری ایکس 22 قدیمی، بسنده کند.

مرتبط با : مدیران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز