تصادف با کدام خودرو به صرفه تر است؟!

لست سکند

ترافیک‌ها و در پی آن تصادف‌های درون شهری در نزدیکی به شب سال نو، چیزی نیست که قابل چشم‌پوشی باشد. هرساله در نزدیکی اسفند ماه مردم بیش از پیش با خودروهای شخصی خود، به خیابان‌ها می‌آیند و این موضوع، احتمال تصادفات را هم بالا می‌برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حالا در این شرایط، گاهی ممکن است یک تصادف ساده و حفظ نکردن فاصله با خودروی جلویی، به بحران اقتصادی تبدیل شود و گاهی هم می‌توان از آن گذشت. این موضوع ارتباط مستقیم دارد با اینکه خودروهایی که تصادف می‌کنند چقدر هزینه داشته باشند؟!

در زمینه خودرو بخوانید:

اگر تصادف ساده را آسیب به سپر، چراغ و آینه بغل خودرو فرض کنیم، کم‌ترین هزینه متعلق به خودروهای پراید است؛ خسارت سپر عقب پراید ، 300 هزارتومان محاسبه می‌شود. همچنین چراغ عقب تیبا 150 تا 300 هزار تومان است و آینه بغل ساینا تنها 500 هزار تومان آب می‌خورد!

راز آسمان پایتخت

این‌ها در حالی است که تصادف با سانتافه، آزرا یا حتی تیوولی می‌تواند به اندازه کل حقوق یک کارگر خرج بردارد؛ خسارت سپر عقب تیوولی 10 میلیون تومان شرکتی برآورد می‌شود، همچنین تنها چراغ خطر عقب این خودرو چهار میلیون تومان است.

پوسته سپر عقب آزرا هفت میلیون تومان محاسبه شده است و آینه چپ این خودرو، 10 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد. قیمت پوسته سپر عقب سانتافه و آینه بغل آن نیز به ترتیب سه میلیون و 500 هزار تومان و شش میلیون تومان است.

اما باز هم این اعداد در کنار خسارتی که به خودروهای لوکس وارد می‌شود، هیچ است! آینه بغل راست مرسدس بنز E200 38 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ سپر عقب همین خودرو هم 26 میلیون تومان است!

تصادف با پورشه هم بسیار گران تمام می‌شود؛ فقط یک سپر عقب آن 34 میلیون تومان، هزینه دارد.

این‌ها همه در حالی است که تصادف با گران‌ترین خودروهای داخلی هم نهایتا چهار میلیون تومان تمام می‌شود؛ مثلا آینه بغل خودرو پژو 207 ، دو میلیون و 700 هزار تومان است و سپر دنا و تارا یک میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز