امضای تفاهمنامه همکاری کارگزاری فارابی با دیجی‌پی در نمایشگاه فاینکس

تور لحظه آخری-کاماپرس

کارگزاری فارابی، دیجی‌پی و دیجی‌کالا با برگزاری رویدادی در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه قرارداد همکاری مشترکی را برای طراحی و توسعه محصول مدیریت ثروت امضا کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس کارگزاری فارابی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی حضور یافت. در حاشیه این نمایشگاه پنل گفت‌وگویی با حضور رحمان بابازاده بنیان‌گذار و مدیرعامل فارابی و میثم خیرخواه، معاون کارآفرینی فارابی، برگزار شد. حمید محمد مدیر و هم‌بنیان‌گذار گروه دیجی‌کالا و هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی نیز در این پنل شرکت داشتند.

در ابتدای پنل حمید محمدی درباره چرایی این همکاری صحبت کرده و گفت: دیجی‌کالا یک مارکت پلیس با حدود 40 میلیون کاربر و 300 الی 400 هزار فروشنده است. از طریق همکاری با گروه مالی فارابی قصد داریم تا منابع مالی را از «مس مارکت» با یک سری نقشه‌های جذاب و ساده ارائه دهیم و مردم را در سود شریک کنیم و درعین‌حال از همین گردش مالی، برای مشتریان در دیگر خدمات خود استفاده کنیم. در واقع می‌خواستیم یک نقشه سرمایه‌گذاری هوشمند و پویا را به شکل ساده و قابل‌فهم ارائه دهیم و علاوه بر آن امکان سرمایه‌گذاری نیتیو، ساده و هوشمند از این طریق برای عموم افراد فراهم می‌شود. او دسترسی سرمایه‌گذاران به صندوق درآمد ثابت و سهامی را اولین گام برای رسیدن به این اهداف دانست و از جذاب‌تر شدن، تنوع بیشتر و امکان سود بیشتر در گام‌های بعدی خبر داد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل دیجی‌پی با اشاره به عدم وجود ادبیات مالی کافی در ایران گفت: جذب افراد زیادی که به بازار سرمایه تعلق ندارند، مستلزم ایجاد تنوع پروداکت است و این تنوع و سرمایه‌گذاری می‌تواند به‌صورت هوشمند انجام شود. دیجی‌کالا کاربرهای گسترده‌ای دارد که الزاماً در بازار سرمایه فعال نیستند. می‌توان برای بهره‌وری بهتر از پول، سرمایه این افراد را به مسیر درست هدایت کرده و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه رحمان بابازاده، مدیرعامل کارگزاری فارابی، چند بعد عامی‌سازی سرمایه‌گذاری نزد عموم مردم را شرح داد. بابازاده از دو عامل اعتماد و استمرار و تأیید اعتماد برای عمومی‌سازی سرمایه‌گذاری نام برد. او سابقه کارگزاری فارابی را ظرفیتی قوی برای ایجاد اعتماد و استمرار آن دانست. در کنار مسئله اعتماد، صندوق و سبدهای متنوع که تمام نیازهای طیف‌های مختلف سرمایه‌گذاران با ریسک‌پذیری‌های متفاوت را پوشش دهد، دیگر عامل مهم برای عمومی‌سازی سرمایه‌گذاری است. در نهایت از دسترسی‌پذیری به‌عنوان مسئله مهم جهت گسترش سرمایه‌گذاری میان عموم مردم نام برده شد. بابازاده تعامل گسترده دیجی‌کالا با افراد در طیف‌های مختلف را ضامن دسترسی‌پذیری دانست. او چنین اقداماتی را به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی جهت حفظ ثروت مردم در شرایط نامساعد اقتصادی تلقی کرد.

در نهایت میثم خیرخواه معاون کارآفرینی گروه مالی فارابی تاکید کرد: براساس آمار منتشر شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، حدود 60 میلیون کد بورسی در کشور صادر شده است. این تعداد کد بورسی را هم می‌توان به عنوان یک خبر خوب و هم یک خبر نگران‌کننده به حساب آورد. خبر خوب به این لحاظ که این تعداد کد بورسی نشان‌دهنده دامنه نفوذ بورس در جامعه است و خبر نگران کننده هم مربوط به این موضوع است که اگر این افراد دانش و سواد مالی کافی نداشته باشند، چنین موضوعی را می‌توان به عنوان یک هشدار در نظر گرفت. او محصول مدیریت ثروت را گامی در جهت دسترسی کاربران علاقه‌مند به بورس اعلام کرد و گفت این محصول می‌تواند رفتار کاربرانی که بازار سرمایه را بسیار ساده یا بسیار پیچیده می‌بینند، نرمال کند.

در انتهای این پنل گفت‌وگو مدیرعامل‌های سه شرکت دیجی‌کالا، دیجی‌پی و کارگزاری فارابی قرارداد همکاری مشترک را برای توسعه محصول مدیریت ثروت با هدف تسهیل ورود افراد به بازار سرمایه را امضا کردند.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی پیدیجی کالاکارگزاری فارابی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز