امروز دینار عراق چند؟ / تفاوت قیمت دینار دولتی و آزاد

لست سکند

اگرچه قیمت دینار عراق بر اساس اعلام بانک مرکزی برای متقاضیان ارز اربعین ۳۱.۵ تومان است، اما فروشندگان بازار آزاد با تفاوتی بالای 20 درصد، هر دینار عراق را با قیمت ۳۸.۴ تومان می‌فروشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر این اساس ارز اربعین که امسال با سقف ۲۰۰ هزار دیناری و با عنوان تسهیلات سفر اربعین تخصیص داده شده، یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان کمتر از ارقام بازار آزاد قابل خریداری است. البته باید در نظر داشت که با توجه به شرایط اعلامی از سوی بانک مرکزی، زائران اربعین تنها تا پایان امروز سه شنبه ۱۴ شهریور می‌توانند نسبت به خریداری دینار اربعین اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

 قیمت دینار عراق در بازار آزاد

راز آسمان پایتخت

قیمت دینار عراق امروز سه‌دوشنبه 14 شهریور 386 ریال است. همچنین بالاترین قیمتی که در بازار امروز برای دینار عراق به ثبت رسیده 387 ریال است.

اگرچه دینار عراق با وجود افزایش تقاضا طی یک ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته، مقایسه آن با اربعین سال گذشته نشان دهنده رشد تقریبا دو برابری قیمت دینار عراق در بازار آزاد است.

مقایسه قیمت دینار دولتی و آزاد

قیمت دینار دولتی  از سوی بانک مرکزی ۳۱.۵ تومان اعلام شده است. در همین راستا، شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۲ به گونه‌ای است که هر متقاضی می‌تواند تا ۲۰۰ هزار دینار عراق دریافت کند که با نرخ اعلام شده در سامانه ارزی بانک مرکزی باید چیزی حدود 6 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کند. بنابراین، تفاوت قیمت خرید دینار دولتی و آزاد با تفاوت 20 درصدی به یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز