راهنمای سفر به کربلا در ایام اربعین

تور اربعین-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و آسان شدن سفر به کربلا به‌واسطه صدور گذرنامه زیارتی، بسیاری از افراد به فکر رزرو تور کربلا برای زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت اباعبدالله(ع) می‌افتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، کربلا یکی از شهرهای مهم زیارتی جهان اسلام است که در طول سال میزبان زائران بسیاری است؛ با این حال با توجه به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و به‌ویژه تعطیلات اربعین، سفر به کربلا در این روزها به‌شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. اگر قصد دارید در تعطیلات دو روزه اربعین به کربلا سفر کنید و از حال و هوای منحصر به فرد این شهر در این ایام بهره‌مند شوید، بهتر است که از همین حالا به فکر رزرو تور کربلا باشید.

این گزارش به ارائه راهنمای سفر به کربلا در ایام اربعین ‌پرداخته است.

روش‌های سفر به کربلا در ایام اربعین

سفر به کربلا در حال حاضر از دو طریق زمینی و هوایی امکان‌پذیر است.

راز آسمان پایتخت

این دو روش در ادامه بررسی شده است.

سفر زمینی به کربلا: عراق با مساحت زیادی در همسایگی ایران واقع شده و این دو کشور دارای چندین مرز مشترک با یکدیگر هستند؛ از این رو برای سفر زمینی به کربلا می‌توان از هر کدام از این مرزها اقدام کرد. این مرزها شامل سفر زمینی از مرز مهران، سفر زمینی از مرز شلمچه و سفر زمینی از مرز خسروی است. رزرو تور کربلا به‌صورت زمینی، یک گزینه ایده‌آل و مقرون به صرفه برای زائران امام حسین (ع) است.

سفر هوایی به کربلا: سفر هوایی به کربلا حدود یک ساعت طول می‌کشد و از این نظر بسیار مورد استقبال زائرانی است که امکان سفر طولانی نداشته یا حتی دیر برای سفر به کربلا اقدام کرده‌اند. سفر هوایی به کربلا با توجه به نبود فرودگاه در شهر کربلا، به‌صورت مستقیم انجام نمی­شود و زائران ابتدا در فرودگاه نجف فرود آمده و سپس با اتوبوس یا تاکسی به کربلا می‌روند. از مزایای سفر هوایی به کربلا، امکان زیارت حرم حضرت علی(ع) است؛ ضمن این‌که برای کاهش هزینه‌های سفر هوایی به کربلا می‌توان تور کربلا را رزرو کرد.

تور اربعین-کاماپرس

مدارک لازم برای سفر به کربلا در ایام اربعین

به جز گذرنامه یا گذرنامه زیارتی، مدارک لازم برای سفر به کربلا در ایام اربعین شامل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، عکس پرسنلی، بلیت هوایی یا زمینی، پول و ارز به مقدار لازم و مدرک دال بر داشتن سلامتی مانند کارت واکسن و امثال آن می­شود. توجه داشته باشید که برخلاف تصور عموم، سفر به کربلا بدون پاسپورت امکان‌پذیر نیست.

چطور گذرنامه زیارتی دریافت کنیم؟

برای سفر به کربلا در ایام اربعین، در صورتی که گذرنامه ندارید، می‌توانید گذرنامه زیارتی ویژه اربعین دریافت کنید. این گذرنامه نوعی گذرنامه موقت بوده و تنها برای مسافرت زیارتی به کشور عراق در ایام اربعین صادر می‌شود. برای دریافت این گذرنامه باید وارد سامانه مربوطه شده و پس از ثبت­نام با کد ملی برای این نوع ویزا درخواست دهید. گذرنامه زیارتی با یک هشتم هزینه و در حدود 50 هزار تومان در مدت سه تا پنج روز کاری صادر می‌شود.

چرا رزرو تور اربعین؟

انتخاب یک تور مناسب با کیفیت بالا، یکی از عوامل مهم برای داشتن سفری بدون دغدغه است؛ به‌ویژه آن‌که در ایام اربعین، شهر کربلا از هر زمانی شلوغ‌تر شده و سفر به این شهر از طریق تور کربلا با توجه به داشتن برنامه سفر، آشنایی با شرایط شهر و همچنین داشتن راهنما، بهترین گزینه برای زائران است؛ از این رو بهتر است که از همین حالا به فکر رزرو تور کربلا و انتخاب یک تور مناسب باشید.

هزینه سفر به کربلا در ایام اربعین

هزینه سفر به کربلا در شرایط عادی به مواردی همچون هوایی یا زمینی بودن سفر، هزینه‌های خورد و خوراک، مسکن و امثال آن بستگی دارد؛ با این حال، این هزینه‌ها در ایام اربعین ‌نسبت به سایر روزهای سال بسیار کم‌تر است. به‌عنوان مثال زائران می‌توانند در طول اقامت خود در شهر عراق، برای خورد و خوراک از ایستگاه‌های صلواتی متعدد استفاده کنند.

رزرو تور کربلا، یک گزینه مطمئن و کم‌هزینه برای سفر به کربلا است. حتی برخی از آژانس‌ها امکان پرداخت هزینه تور به ‌شکل اقساطی نیز فراهم کرده‌اند.

کربلا تور

گروه زیارتی “کربلا تور” به‌عنوان یک مجموعه با تجربه، انواع تور کربلا را با بالاترین کیفیت و خدمات با قیمت بسیار مناسب اجرا می‌کند. تمام تورهای هوایی این مجموعه به‌صورت روزانه و از طریق پروازهای ایرباس درجه 1 برگزار شده و شامل خدمات و امکانات ویژه‌ای برای زائران امان حسین(ع) است.

انتخاب مجموعه کربلا تور برای زیارت امام حسین(ع) با توجه به سابقه درخشان این مجموعه در برگزاری سفرهای زیارتی، می‌تواند تجربه سفری معنوی و به‌ یاد ماندنی برای شما رقم بزند. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به برخورداری از ضمانت اجرایی، امضای قرارداد رسمی برای ررزو تور و حتی پرداخت هزینه به دو شکل نقدی و اقساطی اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید به وبسایت https://karbalatour123.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کربلاتور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز