افزایش 9 درصدی تولید میلگرد در بازار آهن‌آلات + قیمت میلگرد شاهین بناب روز 3 آبان 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تولید میلگرد در صنایع فولاد ایران در شش ماهه نخست امسال به 4 هزار و 765 تن رسیده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل، رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد رشد تولید میلگرد در مقایسه با دیگر محصولات فولادی از قبیل تیرآهن، آهن اسفنجی، ناودانی و سایر مقاطع متوسط بوده است. البته تعدادی از مجتمع‌ها از جمله فولاد صنعت بناب با وجود موانع و محدودیت‌های مصرف برق در شش ماهه نخست سال رشد 12 درصدی تولید را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ثبت کرده‌اند.

ثبت رکورد تولید در مجتمع فولاد صنعت بناب

بنا به اعلام محمد کشانی، مدیرعامل فولاد صنعت بناب با افزایش 12 درصدی تولید از بدو تاسیس این مجتمع بی‌سابقه بوده است. میلگرد تولید شده مجتمع فولاد صنعت بناب با نام تجاری شاهین بناب در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه ویژه‌ای دارد. قیمت میلگرد شاهین بناب با وجود کیفیت بالا، مناسب است و به همین خاطر از محصولات پرفروش این بازار محسوب می‌شود.

ميلگرد آجدار شاهین بناب در اندازه‌های مختلف به عنوان یک وسیله کششی در بتن و سازه‌های بنایی استفاده می‌شود. این نوع میلگرد استحکام کششی سازه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد چرا که سطح میلگرد دارای یک سری دنده‌ها و فرورفتگی‌های پیوسته برای تقویت پیوند بهتر با بتن و کاهش خطر لغزش دارد.

تولیدات شاهین بناب نزدیک به 18 سال است که در بازار خرید و فروش می‌شوند. برنامه‌ریزی شده امسال توان تولید محصولات این مجتمع به جهت نوسازی و بهینه‌سازی خطوط تولید افزایش یابد.

کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل

هزینه‌های حمل‌ونقل آهن‌آلات از مبدا به بازار مصرف همواره از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان است. خریداران محصولات فولادی به ویژه میلگرد در غرب و شمال کشور می‌توانند با کمترین هزینه حمل‌ونقل نیاز خود را تامین کنند. همچنین دسترسی مصرف‌کنندگان ترکیه و شمال عراق به آهن‌آلات شاهین بناب نسبت به مجتمع‌های مرکز و جنوب کشور آسان‌تر است.

از اول آبان قیمت میلگرد شاهین بناب در مقایسه با دیگر برندها نوسان پایین‌تری داشته است. میلگرد شاهین بناب در اندازه‌های 8 الی 32 سانتی‌متری تولید می‌شود و قیمت هر یک نسبت به وزن متغیر است. در جدول زیر به قیمت میلگرد شاهین بناب همراه با نرخ دیگر محصولادت فولادی اشاره شده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
آریاپی
رایانه کمک
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز