افزایش 18 درصدی قیمت خودرو / قیمت روز خودروهای داخلی

پیرو تصمیم چهارشنبه 17 آذر ماه، مبنی بر افزایش قیمت خودرو ، خودروها امروز در بازار با افزایش قیمت 10 تا 18 درصدی عرضه می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایران خودرو و سایپا بالاخره مجوز افزایش قیمت محصولات خود را دریافت کردند و قیمت این خودروها بر مبنای تورم بخشی اعلام شد.

خودروهای سایپا چند؟

پراید 111، امروز بیستم آذر ماه 1400 از 173 میلیون تومان در هفته گذشته، به 178 میلیون تومان رسیده است. پراید 131 نیز با شش میلیون تومان افزایش قیمت، اکنون 161 میلیون تومان است.

ساینا هم افزایش قیمت هفت میلیونی را تجربه کرده و به 186 میلیون تومان رسیده است. اما کوییک در بین محصولات سایپا، بیش از همه گران شده و از 185 میلیون به 196 میلیون دست یافته است.

آریاک سفر

تیبا هاچبک هم با افزایش قیمت 9 میلیونی، اکنون به قیمت 181 میلیون در بازار موجود است.

افزایش قیمت 23 میلیونی 207

خودروهای پرطرفدار ایران خودرو نیز گران شدند. پژو 207 دنده‌ای رینگ فولادی مدل 1400 از 335 میلیون تومان به 358 میلیون تومان رسیده است. مدل اتوماتیک این خودرو نیز 457 میلیون تومان بوده اما حالا به قیمت 525 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو 206 تیپ دو نیز با افزایش قیمت هفت میلیون تومانی، 272 میلیون تومان است. پژو 205 تیپ پنج اما، تنها دو میلیون تومان گران شده و به قیمت 305 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از میان ایران خودرویی‌ها می‌توان به دنا معمولی هم اشاره کرد که با قیمت 351 میلیون تومان در بازار موجود است.

وانت آریسان 201 میلیون تومان، سمند LX 255 میلیون تومان و سمند EF7 276 میلیون تومان هستند. پژو 405 جی‌ال‌ایکس هم 265 میلیون تومان شده است، در حالی که پژو 405 اس‌ال‌ایکس، 302 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

از دیگر خودروهای ایران خودرو که با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند، می‌توان به تارا دستی اشاره کرد که امروز با قیمت 290 میلیون تومان عرضه شده و قیمت تارا اتوماتیک 415 میلیون تومان شده است. هایما اس 7 پلاس توربو شارژ اتوماتیک و هایما اس 5 توربو شارژ اتوماتیک نیز به ترتیب 675 و 595 میلیون تومان قیمت خوردند.

قیمت‌های خانواده پژو پارس هم به ترتیب پژو پارس بنرینی و پژو پارس ال ایکس، 164 میلیون و از 171 میلیون تعیین شد.

در مقایسه با نرخ تورم، خودرو چندان گران نشده!

به گفته سید رضا فاطمی امین، تورم کشور ما بالای ۴۰ درصد است ولی از ابتدای سال تا امروز تنها ۱۸ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد بودیم. به عبارتی اصلاح قیمت خودرو به میزان نصف مقدار تورمی بوده که در بازار و کالاها وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود میزانی گردش مالی در خودروسازی افزایش یافته و تا حدی از زیان آنها کاسته شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در چند ماه گذشته یعنی از اردیبهشت ماه تا امروز قیمت خودروها تثبیت شده و افزایشی نداشت. اما از طرف دیگر قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید افزایش یافته بود. روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر ۶ ماه یک بار این آثار تورمی در قیمت خودرو تعدیل شود.

فاطمنی امین خاطرنشان کرد: با برنامه‌ای که تنظیم شده، از این هفته به طور مرتب هر هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش‌فروش خواهیم داشت؛ یعنی یک روز ایران خودرو و یک روز سایپا پیش فروش خواهند داشت. بنابراین تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تحویل داده خواهد شد و به همین میزان هم برای سال آینده پیش‌فروش می‌شود.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز