واردات خودرو منتفی می شود؟

با توجه به شرایط ارزی موجود و نبود انحصار خودرو در کشور، واردات این کالا باید منتفی شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن اعلام این خبر افزود: واردات خودرو برخلاف سیاست‌های کلی نظام بوده و این موضوع ابلاغ شده است.

میرسلیم معتقد است که کشور در حال حاضر وضعیت ارزی خوبی ندارد و ارز موجود در کشور باید صرف واردات کالاهای اساسی و ضروری مثل دارو شود. خودرو نه تنها جزو کالاهای اساسی نیست، بلکه انحصاری هم در زمینه آن وجود ندارد. تنها مشکل موجود در حوزه خودرو کشور شیوه توزبع آن است که در آینده نزدیک حل خواهد شد. واردات خودرو صنعت مرتبط داخلی را هم دچار مشکل خواهد کرد و باعث رکود بیشتر این بازار و تعطیلی آن خواهد شد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

به اعتقاد میرسلیم میزان تولید داخلی خودرو پاسخگوی نیاز کشور است و حتی میزان آن بیشتر از میزان مورد انتظار به نظر می‌رسد. علت اصلی انجام قرعه کشی برای خرید خودرو و معطلی مردم برای دریافت این کالا، به موضوع نوع مصرف آن در کشور برمی‌گردد. متاسفانه مردم ایران برخلاف سایر کشورها، خودرو را یک کالای سرمایه‌ای می‌دانند.

ورود دولت برای بهبود صنعت خودروسازی کشور

مردم به صورت دقیق نمی‌دانند با پول خود چه کاری انجام دهند به همین دلیل برای حفظ ارزش آن خودرو، طلا و کالاهای این چنینی خریداری می‌کنند. در واقع این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که خودرو در کشور ما به عنوان یک کالای مصرفی است که به صورت نامناسب هم توزیع می‌شود.

به همین منظور باید دولت توزیع درست آن را به دست بگیرد و از سوء استفاده‌های احتمالی و واسطه گری در این بازار جلوگیری کند. ضمن اینکه لازم است کیفیت تولید خودروی داخلی هم بهبود پیدا کند و قیمت آن تا حد امکان کم شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز