افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی

تور لحظه آخری-کاماپرس

معاون اشتغال وزیر تعاون از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، محمود کریمی بیرانوند با اعلام این خبر اضافه کرد: اگر تا مهر ماه سال جاری  ۷۰ درصد اعتبارات موجود جذب شود، بانک مرکزی اعتبارات مشاغل خانگی را تا 35 درصد افزایش می‌دهد.

وی هدف‌گذاری برای ایجاد شغل در حوزه مشاغل خانگی را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: از حدود 1 میلیون شغلی که باید در سال ۱۴۰۲ ایجاد شود، ۱۵ درصد مربوط به مشاغل خانگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در همین راستا، همتیان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با اشاره به صدور ۲۱۸ هزار مجوز این حوزه طی سال گذشته، عنوان کرد: صدور این مجوزها به اشتغال ۱۰۳ هزار نفر در کشور منجر شده است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی صدور مجوز و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، از افزایش تسهیلات مشاغل خانگی به 4 هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به نقل از ایسنا، در حالیکه کسب و کارهای خانگی ۲۳ درصد کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی را شامل می‌شود، این رقم در کشور ما تنها ۳ تا ۴ درصد پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است، متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می‌توانند به سایت طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز