افزایش نرخ سود در بانک های دولتی و خصوصی

ژیوار

فضای رقابتی میان بانک‌ها پس از مجوز انتشار اوراق گواهی با سود 23 درصدی به جایی رسیده که نرخ سود سپرده در برخی بانک‌های دولتی تا 25 درصد افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از مهم‌ترین تصمیمات بانکی دوره ریاست صالح‌آبادی افزایش 23 درصدی نرخ سود اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام بود که روز سوم دی ماه تصویب و همان روز به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شد.

براساس گزارش منتشر شده در تسنیم، اوراق با نرخ سود 23 درصد منتشر می‌شوند که فروش آن برای افراد حقیقی با سن بیشتر از 18 سال مجاز خواهد بود که مدت حداکثر یکساله دارند ولی بانک مرکزی اجازه منتشر اوراق‌ها با سررسید زیر یک سال را نیز به بانک‌ها داده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

همزمان با ابلاغ این موضوع، بانک مرکزی نیز رسما از افزایش نرخ سود در شورای پول و اعتبار خبر داده بود که رئیس کل بانک مرکزی نیز از این افزایش نرخ دفاع کرد ولی نرخ آن در حال حاضر مشخص نیست.

میزان افزایش نرخ سود

بررسی‌ها نشان می‌دهد با ابلاغ مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با سود 23 درصد، برخی بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده را تا 25 درصد نیز افزایش داده‌اند.

نرخ سود تسهیلات بانکی در شعب‌ بانک‌های دولتی و خصوصی نیز حدود 24 تا 25 درصد افزایش یافته است. برخی بانک‌های خصوصی هنگام پرداخت تسهیلات میزان نرخ سود را 24 درصد اعلام کرده‌اند که پیش از این 18 درصد بود.

البته لازم به ذکر است که به صورت رسمی مصوبه‌ای درباره تغییر نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی در شورای پول و اعتبار تصویب نشده و اساس افزایش این نرخ‌ها در شعب بانک‌ها مشخص نیست!

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز