افزایش اجاره خانه و گفتار درمانی وزیر مسکن!

وزیرراه و شهرسازی معتقد است که با اجرای دستورالعمل هیات دولت مبنی بر افزایش حداکثر 25 درصدی نرخ کرایه نسبت به سال گذشته، بازار اجاره آرام شده اما واقعیت ها در بازار اجاره از جنس دیگر است.

به گزارش کاماپرس، اوایل تیر ماه سالجاری رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت از ممنوعیت افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب بیش از ۲۵،‌۲۰ و ۱۵ درصد خبر داد و حالا با گذشت کمتر از یکماه، وزیرراه و شهرسازی می گوید که دستورالعمل عدم عبور از سقف تعیین شده اجاره‌بها، بازار پرالتهاب و حباب‌دار اجاره مسکن را مهار کرده است و برای اثبات حرفهایش به گزارش روزانه اتحادیه املاک به وزارت راه و شهرسازی، استناد می کند.
اظهارات محمد اسلامی در شرایطی است که گزارش های میدانی منتشرشده از پایتخت، خلاف این ادعا را ثابت می کند و مستاجران از افزایش چشمگیر قیمت ها و بی توجهی به مصوبه هیات دولت ابراز نارضایتی می کنند، براساس گزارش های منتشر شده نرخ کرایه در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 50 درصد رشد کرده است، با این حال اسلامی می گوید: بر اساس گزارش روزانه اتحادیه املاک به‌‌ وزارت راه و شهرسازی،‌ در همه شهرها از دستورالعمل عدم عبور از سقف تعیین شده اجاره‌بها – 25 درصد در تهران و 20 درصد در شهرهای دیگر –  تبعیت کرده‌اند و ما این موضوع را مدام رصد می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار می کند: معاملات اجاره مسکن که در سامانه ثبت شده ، نشان می دهد این مصوبه رعایت شده است و مردم هم رضایت زیادی دارند. در جمع بندی این طور به نظر می رسد که وزیر به جای مواجه شدن با واقعیت های بازار اجاره در حال گفتار درمانی در این بازار است!
پیشنهاد دولت برای دریافت مالیات از خانه های خالی

به گزارش فارس، اسلامی درباره تاثیر مصوبه مجلس در موضوع مالیات بر خانه‌های خالی‌ بر واقعی‌سازی نرخ مسکن، اظهار می کند: این مصوبه پیشنهاد‌ وزارت راه و شهرسازی و دولت به مجلس بود.

او ادامه می دهد: در سازمان امور مالیاتی سامانه مالیات بر خانه‌های خالی بارگذاری شده ‌و در حال شناسایی است و به تدریج برگه مالیاتی (برای مالکان این خانه‌های خالی) می‌فرستند.
وزیر راه و شهرسازی اضافه می کند: این مالیات تشدید شده و این موضوع برای آن است که بازدارندگی ایجاد کند و مالکان خانه‌های خالی سریع‌تر اقدام کنند.

آریاک سفر

در این باره بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز