اجاره خانه با 47 درصد افزایش رکورد شکست

براساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار، اجاره بها در زمستان سال گذشته با ثبت 47.9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل خود، رکورد رشد نرخ کرایه را شکست.
به گزارش کاما پرس، رکوردزنی کرایه بها در زمستان سال گذشته در حالی است که امسال هم با افزایش قابل ملاحظه در نرخ کرایه مواجه هستیم، رشدی که عکس العمل مسوولان حوزه مسکن را هم به همراه داشته و موجب ارائه طرح پرداخت وام ودیعه شده است.
گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که طی سه چهارماه گذشته، نرخ کرایه رشد 40 تا 60 درصدی داشته و برهمین اساس از زمستان سال گذشته تاکنون، کرایه بین 80 تا 100 درصد افزایش پیدا کرده است.
رشد کرایه بها از زمستان سال گذشته تاکنون، در شرایطی است که شیوع گسترده کرونا در کشور، موجب تعطیلی و توقف بسیاری از فعالیت های اقتصادی شده و حقوق کارگران و کارمندان هم درسالجاری متناسب با نرخ تورم رشد نکرده است بنابراین مستاجران برای پرداخت ودیعه و همچنین کرایه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌ علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران با شکستن رکورد تغییر قیمت در ۲۸ سال اخیر رشد 47.9 درصدی داشته است.

50 هزار و 746 تومان، متوسط مبلغ اجاره هر متر مربع

به گزارش «نود اقتصادی» مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود، متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران را ۵۰ هزار و ۷۴۶ تومان محاسبه کرده که این میزان نسبت به نرخ اجاره‌بهای ۳۴هزار و ۳۰۶ تومانی زمستان ۱۳۹۷، رشد 47.9 درصدی را نشان می‌دهد.
طی دو سال اخیر بازار مسکن در کشورمان شاهد بیشترین افزایش قیمت‌ها بوده و در تغییرات قیمت رکورد ۲۸ سال اخیر را شکسته است.

در این زمینه بخوانید:

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اجاره خانه با 47 درصد افزایش رکورد شکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز