افتتاح خط تولید قوای محرکه شاهین و گیربکسCVT در کرمان موتور

افتتاح دو خط تولید کرمان موتور در بم-کاماپرس
ژیوار

طی یک مراسم رسمی، خط تولید قوای محرکه شاهین، تولید گیربکس جی ۴ و اس ۳ در کشور و همچنین خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT و خط ماشین کاری سرسیلندر در ارگ جدید بم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کاماپرس، در این مراسم که امروز در استان کرمان و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد، محمدرضا شیخ عطار قائم مقام و عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، سعید امانی مدیرعامل قوای محرکه کرمان خودرو و مرتضی منتظر المهدی مدیرعامل شرکت مگاموتور به همراه دیگر مسئولان محلی و فعالان بخش صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور حضور داشتند.

خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT به منظور تأمین قوای محرکه برای محصولات کرمان موتور و سایپا راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت کرمان موتور به منظور داخلی سازی خودروهای تولیدی خود به سمت پیچیده‌ترین بخش محصولات رفته و از این پس تولید گیربکس‌های اتوماتیک CVT و همچنین ماشین‌کاری سرسیلندر برای خودروهای کرمان موتور در این دو خط تولید انجام خواهد شد.

ضمناً به منظور اجرای قرارداد همکاری با شرکت سایپا، تولید گیربکس خودرو شاهین اتومات سایپا نیز به شرکت قوای محرکه کرمان واگذار شده است.

دریان سفر امید

خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT قرار است بستری برای تولید گیربکس خودروهای جک J4، جک S3 و شاهین سایپا فراهم کند.

خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT کرمان خودرو از شرکت پانچ بلژیک خریداری شده است و طبق استانداردهای روز این شرکت طراحی و توسعه یافته است.

در این خط تولید امکان تولید گیربکس‌های محصولات داخلی مانند شاهین اتوماتیک نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

خط تولید گیربکس کرمان خودرو، به صورت مستقیم برای 250 نفر اشتغال‌زایی کرده و ظرفیت تولید سالانه 150 هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک را دارد.

در خط ماشین‌کاری سرسیلندر نیز مراحل ماشین‌کاری سرسیلندر برای تولید قوای محرکه خودروهای جک J4 و جک S3 انجام می‌شود. ظرفیت تولید 100 هزار عدد در این خط وجود دارد و 75 نفر به صورت مستقیم در این خط تولید فعال هستند.

با آغاز به کار این خط تولید، شرکت کرمان موتور در زمینه تولید سرسیلندر نیز به خودکفایی رسیده و داخل‌سازی محصولات این شرکت در حوزه خودروسازی افزایش پیدا کرده است.

به نقل از روابط عمومی کرمان موتور، لازم به ذکر است که با افتتاح این دو خط تولید، کرمان موتور بالاترین سطح داخل‌سازی را در بین شرکت‌های خصوصی خودروساز کشور دارد و پژوهش‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهد که در آینده نزدیک، نقش داخل‌سازی در خودروهای تولیدی کرمان موتور بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپاکرمان موتور
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان