اعلام نرخ جدید بلیت هواپیما + سود ایرلاین ها

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین قیمت‌ جدید بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها خبر داد.

به گزارش کاماپرس، مقصود اسعدی‌ سامانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، گفت:‌ ایرلاین‌ها تلاش دارند با هماهنگی سازمان هواپیمایی عمل کنند. در این راستا، آنالیز نرخ مسیرهای پروازی و قیمت‌تمام شده هر ساعت صندلی پروازی برای تایپ‌های مختلف هواپیما از جمله ایرباس، ام دی و 737 تهیه و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است.

وی با بیان این‌که قیمت‌های جدید در سایت شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری می‌شود، اظهار کرد: همچنین اعلام شده که اگر مردم بالاتر از نرخ‌های اعلامی ایرلاین‌ها بلیت را خریداری کردند با شماره انجمن موارد را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

انتقاد از بازار سیاه و دلالی در تعیین نرخ بلیت هواپیما

سامانی با تاکید بر اینکه طبق قانون مصوب مجلس نرخ بلیت پروازهای داخلی باید آزادسازی شود، گفت: به دلیل اعمال نرخ‌های دستوری بازار سیاه در حمل‌ونقل هوایی شکل گرفته و یک سری دلال و واسطه‌ در این بخش نرخ‌هایی را برای بلیت هواپیما تعیین می‌کردند که مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی نبود. با این حال امیدواریم با اجرای رای دیوان عدالت اداری به‌تدریج شاهد تعادل بازار باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال آزادسازی، عرضه بلیت افزایش و قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یابد، اعلام کرد:‌ با افزایش درآمدها، ایرلاین‌ها هواپیماهای زمین‌گیر را مجددا سرخط اورده و قطعاً نرخ‌ها از قیمت‌های فعلی کمتر می‌شود.

سود ایرلاین ها با تعیین قیمت 40 دلار برای هر صندلی پروازی

به نقل از تسنیم، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با سود ایرلاین ها با تعیین قیمت 40 دلار برای هر صندلی پروازی، گفت:‌ حدود 10 درصد سود خواهند داشت. البته در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی سود چندانی نداشته و سالانه حدود یک میلیارد دلار برای هزینه‌های جاری نیاز دارند. در این میان سال گذشته حدود 430 میلیون دلار از طریق مرکز مبادله به ایرلاین‌ها داده شد و سایر نیازها از بازرا آزاد خریداری شد.

ورود شرکت‌های خارجی برای انجام پروازهای داخلی غیرقانونی است

سامانی در پایان همچنین با تاکید بر این‌که ورود شرکت‌های خارجی برای انجام پروازهای داخلی غیرقانونی است، اظهار کرد: ایران در شرایط تحریمی قرار دارد و درصورت این اتفاق شرکت‌های داخلی متضرر شده و از بازار حذف می‌شوند. همچنین اگر ایرلاین خارجی بعد از مدتی از بازار کشور برود به لحاظ امنیتی و اجتماعی برای کشور معضل می‌شود.

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز