اطلاعات مهم درباره تعیین وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا - کاماپرس
ژیوار

سفر به آمریکا نیز مانند سایر کشورها نیازمند اخذ ویزا بوده و به همین سبب ایالات متحده انواع مختلفی ویزا برای متقاضیان در نظر گرفته است. از مهم‌ترین ویزاهای آمریکا می‌­توان به ویزای کاری، ویزای تحصیلی و ویزای توریستی اشاره کرد. متقاضیان ویزای غیرمهاجرتی ایالات متحده مانند ویزای توریستی و دانشجویی باید در ابتدای کار اقدام به تعیین وقت سفارت آمریکا و پرداخت هزینه آن کنند.

کاماپرس در این گزارش صفر تا صد پرداخت هزینه و تعیین وقت سفارت آمریکا را بررسی کرده است.

وقت سفارت آمریکا - کاماپرس

نحوه تعیین وقت سفارت آمریکا

قدم نخست فرآیند دریافت ویزای آمریکا به صورت آنلاین انجام می‌شود. یعنی باید فرم درخواست را از سایت سفارت آمریکا دانلود و سپس آن را تکمیل کرد. قدم بعدی، تعیین وقت سفارت آمریکا و انجام کارهای اداری ویزا در یکی از کشورهای همسایه از قبیل ترکیه، امارات، ارمنستان و آذربایجان و درنهایت انجام انگشت‌نگاری و مصاحبه است. البته متقاضیان برای تعیین وقت سفارت آمریکا نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند با مراجعه به وبسایت خدمات ویزای آمریکا، وقت خود را رزرو کنند.

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا در دبی، ارمنستان و استانبول 15 میلیون و 823 هزار تومان، در عمان، قزاقستان، کنیا، قطر، قرقیزستان، ازبکستان و باکو 16 میلیون و 431 هزار تومان و هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا در لبنان، گرجستان و پاکستان 17 میلیون و 40 هزار تومان است.

دریان سفر امید

نحوه پرداخت هزینه وقت سفارت آمریکا

متقاضیانی که می‌خواهند خودشان اقدام به تعیین وقت سفارت آمریکا کنند و به تقویم وقت سفارت آمریکا دسترسی داشته باشند، باید به سایت تعیین وقت سفارت آمریکا به نشانی https://ais.usvisa-info.com مراجعه و پس از پرداخت هزینه، به آخرین وقت‌های باز سفارت آمریکا دسترسی پیدا کنند.

افراد برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا باید اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبور اکانت، کشور محل سفارت، شهر محل سفارت، تاریخ تولد، شماره گذرنامه، نوع ویزا، تابعیت، وقت دلخواه برای مصاحبه، شماره بارکد فرم DS-160 ، شماره تلفن و نشانی پست الکتریکی را به همراه خود داشته باشند.

به طور معمول هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV) برای هر نفر معادل 185 دلار است. این کار از طریق کارت‌های بین المللی مانند مستر کارت و ویزا کارت امکان‌پذیر و غیر قابل استرداد است.

وقت سفارت آمریکا - کاماپرس

نکات مهم درباره تعیین وقت سفارت آمریکا و پرداخت هزینه‌­های آن

متقاضیان ویزای آمریکا تا یک سال پس از پرداخت هزینه ویزا برای تعیین وقت سفارت آمریکا مهلت دارند.

متقاضیان ایرانی برای گرفتن وقت سفارت آمریکا و انجام مصاحبه و انگشت نگاری می‌توانند به دفاتر خدمات ویزای آمریکا در شهرهای دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا، ایروان، اسلام آباد، اربیل، بغداد، بیروت و باکو مراجعه کنند.

مصاحبه به زبان فارسی فقط در سفارت شهرهای ایروان، دبی و آنکارا امکان­‌پذیر است.

هزینه ویزا و تعیین وقت سفارت آمریکا غیر قابل بازگشت است.

متقاضیان در صورت ریجکت یا رد شدن ویزای آمریکا، عدم امکان حضور در مصاحبه و به طور کلی نیاز به حضور مجدد در سفارت باید هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا را دوباره پرداخت کنند.

وقت سفارت آمریکا - کاماپرس

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا

متقاضیان پس از ثبت نام باید یک سری مدارک را به همراه ترجمه آنها، در زمان وقت سفارت، همراه خود به کنسولگری آمریکا ببرند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

فرم پر شده DS-160 (آدرس لینک: https://www.ghasrangasht.com/wp-content/uploads/2020/01/DS-160-form.pdf) به زبان فارسی یا صفحه تاییده تکمیل فرم DS-160 به زبان انگلیسی.

تصویر صفحه ویزای آمریکا در صورت داشتن ویزا از قبل.

کپی صفحه اول پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار.

اسکن عکس تمام رخ ۵*۵ رنگی با پس‌زمینه سفید.

آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر مسافر.

مدارک لازم برای مصاحبه

برای دریافت وقت و انجام مصاحبه در سفارت آمریکا ابتدا باید در وبسایت کنسولگری مجازی آمریکا ثبت نام و سپس فرم درخواست صدور ویزای غیر مهاجرتی را به صورت آنلاین پر کرد. بعد از آن باید هزینه وقت سفارت و انگشت ‎نگاری را پرداخت کرد و در نهایت منتظر اعلام زمان تعیین وقت سفارت آمریکا ماند.

تعیین وقت سفارت آمریکا - کاماپرس

تعیین وقت سفارت آمریکا با «سفر هالیدی»

آژانس گردشگری سفر هالیدی با دریافت مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به راه‌­اندازی سایت فروش آنلاین خدمات گردشگری کرده است. این مجموعه تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می­‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://safar.holiday مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های ۲۱۰۰۰۱۴۰، ۴۰۲۲۷۹۶۱، ۴۰۲۲۷۹۶۲ و ۴۰۲۲۷۹۶۳ در تهران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان