اطلاعات لازم درباره اکسپو 2023 قطر

اکسپو 2023 قطر-کاماپرس

با گسترش تهدیدهای مرتبط با آب، انرژی و غذا در سطح جهانی، اکسپو 2023 قطر با شعار «بیابان سبز، محیط زیست بهتر» و با هدف سبز کردن بیابان‌ها برگزار شده است. این نمایشگاه از دوم اکتبر 2023 آغاز شده و تا 9 فروردین سال 1403 ادامه خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، اکسپو قطر 2023 نخستین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی در منطقه گرم و خشک خاورمیانه و شمال آفریقا است که برای مدت 179 روز در یک مساحت 170 هکتاری در دوحه قطر در حال برگزاری است. این رویداد علاوه بر دیدارهای دیپلماتیک و جلسات تجاری، شامل نمایشگاه‌های منحصربه‌فرد، باغ‌های دیدنی، تریبون‌های عمومی، نمایش‌های زنده‌ و فعالیت‌ها و سرگرمی‌های جذابی برای بازدیدکنندگان است.

این گزارش به معرفی اکسپو 2023 قطر ‌پرداخته است.

اهداف برگزاری اکسپو 2023 قطر

با صنعتی شدن جهان و استفاده مازاد انسان از منابع طبیعی و سوخت‌های فسیلی، تعادل طبیعت رفته رفته برهم خورده و مشکلات متعددی مانند تغییرات اقلیمی، گرم شدن زمین و نابودی گونه‌های جانوری و گیاهی گریبان‌گیر تمام موجودات کره زمین اعم از انسان‌ها، حیوانات و گیاهان شده است.

دگرگونی‌های زیستی و تبدیل زمین‌های حاصل‌خیز به بیابان‌های خشک و بی‌حاصل، یکی از تهدیدهای مهمی است که اکسپو 2023 قطر به آن پرداخته است. این نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی در آب و هوای خشک، با هدف ارائه راهکار برای مقابله با این چالش‌ها و سبز کردن بیابان‌ها برگزار شده است. مهم‌ترین هدف اکسپو قطر 2023 ترویج زیست پایدار، آگاهی محیطی و توسعه فناوری‌های سبز در مناطق بیابانی و خشک است.

راز آسمان پایتخت

اکسپو 2023 قطر-کاماپرس

چرا شعار «بیابان سبز، محیط زیست بهتر»؟

نمایشگاه اکسپو قطر 2023 با شعار«بیابان سبز، محیط زیست بهتر» سعی در آگاهی بخشی جامعه بین‌المللی در راستای به کارگیری فناوری‌های نوین برای کاهش بیابان‌زایی و کاشت درختان و گیاهان در زمین‌های خشک دارد. این شعار شامل چهار موضوع اصلی بوده که در ادامه بررسی شده است.

کشاورزی نوین: نخستین موضوع مورد بررسی در اکسپو قطر، ارائه راهکارهای نوآورانه در حوزه کشاورزی مدرن و تولید غذای ایمن و پایدار برای جمعیت جهان است.

فناوری: اکسپو 2023 قطر همچنین بر به‌کارگیری تکنیک‌ها و فناوری‌های نوین در راستای افزایش تولید در کشاورزی و همچنین ارائه روش‌های پایدار و کارآمد در کشاورزی تاکید دارد.

آگاهی محیط زیستی: از دیگر موضوعات مورد بررسی در اکسپو قطر 2023، افزایش آگاهی در حوزه جهانی برای تغییر نوع رفتارها و نگرش افراد به محیط زیست و اتخاذ رفتارهای صحیح در راستای توسعه پایدار است.

پایداری: نمایشگاه قطر سعی دارد به یک هدف مشترک جهانی در راستای ایجاد تعادل در نیازهای افراد، سبک زندگی، شیوه‌های کسب و کار و سیاست‌های دولتی و تناسب آن با چالش‌های موجود برسد.

اکسپو 2023 قطر کجا برگزار می‌شود؟

محل برگزاری اکسپو قطر 2023 در شهر دوحه، در پارک البیدا واقع در مرکزی‌ترین نقطه این شهر است. این منطقه از نظر جغرافیایی و دسترسی از موقعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و از یک طرف در چند قدمی کورنیش، مشیرب و سوق واقف شده و از طرف دیگر دارای دو ایستگاه مترو و پنج پارکینگ زیرزمینی بزرگ است.

اکسپو 2023 قطر از نظر مکانی دارای سه بخش اصلی بوده که در ادامه معرفی شده است.

منطقه بین‌المللی: این منطقه شامل انواع باغ‌ها و نمایشگاه‌ها بوده و نزدیک به حدود 70 هکتار مساحت دارد و محل اصلی برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در پایتخت قطر است.

منطقه فرهنگی: این منطقه دارای مساحتی حدود 50 هکتار بوده و محلی برای برگزاری سایر فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و سنتی در دوحه است.

منطقه خانواده: منطقه خانواده نیز در مساحتی 50 هکتاری و برای سایر فعالیت‌ها اعم از سرگرمی‌ها، فعالیت‌های خانوادگی، گردهمایی‌ها، نمایش‌های زنده و نظایر آن در نظر گرفته شده است.

اکسپو 2023 قطر-کاماپرس

چطور از اکسپو 2023 قطر دیدن کنیم؟

اگر مشتاق بازدید و حضور در این رویداد مهم و شگفت‌انگیز هستید، از همین حالا نزدیک به پنج ماه فرصت دارید که با رزرو تور قطر برای نمایشگاه اکسپو، با قیمت مناسب و بدون دردسر به این کشور کوچک و هیجان‌انگیز سفر کرده و جذابیت‌های این رویداد را از نزدیک کشف کنید.

رزرو تور قطر برای نمایشگاه اکسپو با “توربین”

مجموعه توربین، به‌عنوان یک آژانس گردشگری معتبر و تخصصی در زمینه گردشگری و برگزاری انواع تورهای خارجی، تور قطر ویژه نمایشگاه اکسپو را با بهترین امکانات برای گردشگران ارائه می‌کند.

از مزایا و خدمات ویژه آژانس توربین می‌توان به برخورداری از نمایندگی‌ در کشورهای مختلف و ارائه خدمات VIP و درجه یک با بهترین قیمت اشاره کرد. گردشگرانی که مشتاق حضور در رویداد اکسپو 2023 قطر هستند، می‌توانند تور قطر و تور قطر ویژه نمایشگاه اکسپو را به صورت آنلاین و بدون کم‌ترین دردسر از سایت tourbintravel.com  رزرو کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88509701 -021تماس بگیرند

انتهای پیام

مرتبط با : توربین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز