اصفهان کجا دوغ با گوش فیل بخوریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک ترکیب خوشمزه، معروف و سنتی ایران مختص شهر زیبای اصفهان، دوغ با گوش‌ فیل است. این ترکیب در نگاه اول برای افرادی که تابه‌حال آن را تست نکرده‌اند، بسیار تعجب‌برانگیز است؛ اینکه چطور می‌توان دو طعم کاملا متفاوت شور و شیرین را باهم ترکیب و صرف کرد. با این حال این ترکیب از پرطرفدارترین خوراکی‌های اصفهان است که در اکثر شیرینی فروشی‌های این شهر عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از کسانی که در مقابل خوردن این دو ترکیب مقاومت می‌کردند، زمانی که گوش‌ فیل خود را با دوغ نعنایی خورده‌اند، نظرشان برگشته و حتی آن را به دیگران نیز توصیه کرده‌اند. نام این شیرینی از شباهتی که به گوش‌ فیل دارد، گرفته‌شده است. در برخی شیرینی فروشی‌ها به آن شیرینی برگ بید نیز گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترکیب دوغ با گوش فیل ؛ خوراکی معروف و پرطرفدار اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری ایران، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی فراوان، شیرینی‌ها و خوراکی‌های لذیذی از گز تا پولکی دارد که در سراسر ایران و حتی دنیا طرفداران زیادی دارند. با این حال شاید بتوان گفت که معروف‌ترین شیرینی شهر اصفهان گوش‌فیل است؛ اما چیزی که گوش‌ فیل را از بقیه شیرینی‌ها متمایز کرده، ترکیب این شیرینی با دوغ محلی است.

این ترکیب لذیذ از دیرباز در فرهنگ غذایی مردم اصفهان ریشه داشته و تا امروز نیز ادامه دارد. هرکسی که این ترکیب را امتحان کرده بی شک به یکی از طرفداران آن تبدیل‌شده است. شرینی گوش‌ فیل هم مثل زولبیا و بامیه با شربت، آرد و ماست درست می‌شود. امروزه این شیرینی را با شکل‌های مختلفی در شیرینی فروشی‌های شهر می‌بینید اما شکل اصلی و سنتی آن شبیه به یک برگ بزرگ است که به چشم ما به گوش فیل شباهت دارد. دوغی که در کنار گوش‌ فیل سرو می‌شود، محلی است و همراه نعناع و برگ گل سرخ است.

اصفهان_کاماپرس

بهترین دوغ با گوش‌ فیل اصفهان

دوغ با گوش‌ فیل عدالت

یکی از بهترین ترکیبات دوغ با گوش فیل در شیرینی فروشی عدالت سرو می‌شود. این مغازه در دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین، رو‌به‌روی بانک ملی واقع شده که یک لیوان دوغ و یک ظرف گوش‌فیل را به قیمت 3 هزار تومان می‌فروشد.

دوغ با گوش‌ فیل کافه حاج میرزا

از قدیمی‌ترین سفره‌خانه‌های سنتی اصفهان که بهترین دوغ با گوش‌ فیل میدان نقش‌جهان را می‌دهد، کافه حاج میرزاست. اگر در جستجوی صبحانه خوری سنتی در اصفهان هستید و یا هوس یک چای نبات در محیطی کاملا قدیمی دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها در جوار میدان نقش‌جهان به نام چاه حج میرزا است که با لوازم قدیمی، قلیان‌های تاریخی، تصاویر ناب و محیطی کاملا سنتی دکور شده است.

دوغ با گوش‌ فیل گلزار

محله شیخ یوسف، خیابان ابوالحسن اصفهانی، خیابان شریف واقفی، بین علی‌ اکبر بیگ و شهید غلامی،‌ مغازه گلزار واقع شده که یکی از لذیذترین دوغ با گوش فیل های اصفهان را عرضه می‌کند. دوغ و گوش‌فیل گلزار در همه‌روزهای هفته از 10 صبح تا 21 آماده پذیرایی از مشتریان است.

دوغ با گوش‌ فیل خوش‌نام (باقلوا خوش‌نام)

در محله وحید اصفهان در مکانی موسوم به سه‌راه سیمین، مغازه‌ای قدیمی وجود دارد که نام آن، اعتبارش در این حوزه را گواهی می‌دهد. فروشگاهی که همواره به‌دلیل کیفیت خوب و نام خوش، با انبوهی از جمعیت پرشده است که در آن در انتظار یک باقلوای داغ در کنار یک لیوان دوغ سرد محلی ایستاده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتعلی بابایوتوپین
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز