ارزان‌ ترین کلبه‌ های اجاره‌ ای ماسال برای تعطیلات آخر هفته

ماسال_کاما پرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی در استان گیلان شهر ماسال است که به آن نگین سبز گیلان و بهشت گمشده ایران هم می‌گویند. این شهر در همسایگی فومن، صومعه‌سرا، رضوانشهر، اردبیل و خلخال قرار دارد؛ فاصله ماسال تا تهران، ۳۷۰ کیلومتر و تا رشت ۵۵ کیلومتر است. بنابراین به چند طریق می‌توانید به ماسال گیلان سفر کنید خودروی شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار. بعد از ورود به شهر ماسال هم حدود یک ساعت طول می‌کشد که به ییلاقات ماسال رسید. بیش‌ترین چیزی که باعث شهرت و محبوبیت ماسال شده، ییلاق‌های سرسبز و زیبای آن‌ است.

کاماپرس در این گزارش 5 کلبه ارزان برای کرایه را در ماسال بررسی می‌کند.

روستای بی‌نظیر در ییلاق ماسال

روستای اولسبلنگاه یکی از معروف‌ترین ییلاق ماسال است که طبیعت بسیار زیبا و جذابی دارد‌. این روستای ییلاقی بسیار سرسبز و با طراوت است و باوجود کلبه‌های چوبی رنگارنگ، اسب‌ها، گاوها و گوسفندانی که در حال چریدن هستند، مانند یک تابلوی نقاشی است. وقتی‌که اولسبلنگاه غرق در ابر است، زیبایی‌اش چندین برابر هم می‌شود. کسانی که اهل چادر زدن و گذراندن شب در طبیعت باشند، در زیر سقف پرستاره اولسبلنگاه، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی خواهند داشت. در اینجا باید گفت که خانه‌های روستایی هم می‌تواند گزینه مناسبی برای اقامت باشد.

ماسال_کاماپرس

اجاره کلبه ارزان در ماسال

کلبه فلت چوبی کوچولو ماسال با زیربنا ۲۰ متر و ظرفیت دو نفر با دو رخت خواب سنتی و سرویس ایرانی شبی یک میلیون و 120 هزار تومان در این منطقه قابل اجاره است. از امکانات کلبه می‌توان به پارکینگ، اجاق‌گاز، آنتن دهی موبایل، سیستم سرمایش و گرمایش و وسایل سرو غذا اشاره کرد.

همچنین یک کلبه یک خوابه با زیربنای ۴۰ متر و ظرفیت تا ۹ نفر با امکاناتی نظیر یک تخت دو نفره و هفت رخت خواب سنتی، سرویس ایرانی و حمام، با منظره‌ای رو به کوه و جنگل با آنتن دهی موبایل و سرویس سرمایش گرمایش و امکانات سرو غذا، شبی ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرایه کلبه در میان ارتفاعات

در بلندترین منطقه در میان ارتفاعات ماسال که در یک کیلومتری آن قرار دارد و از بالای آن صومعه‌سرا تا بندر انزلی دیده می‌شود، کلبه دو خوابه سوئیسی با ۹۰ متر زیربنا و ظرفیت ۴ نفر اجاره داده می‌شود. یک‌تخت دونفره و دو رخت خواب سنتی، با حمام و سرویس ایرانی از امکانات این کلبه است. این کلبه را می‌توانید با امکانات دیگر نظیر پارکینگ با منظره رو به کوه و جنگل، آنتن‌دهی موبایل، سیستم گرمایش و وسایل و وسایل سرو غذا، شبی یک میلیون و 200 هزار تومان می‌توان اجاره کنید.

کرایه کلبه دوبلکس

یک کلبه دو خوابه دوبلکس ۷۵ متری با ۱۲ پله و ظرفیت ۶ نفر که ۲ تخت خواب دونفره و ۳ رخت خواب سنتی دارد، با شبی ۹۰۰ تومن قابل اجاره است. از امکانات این کلبه می‌توان به پارکینگ و آنتن دهی موبایل، سیستم سرمایش و گرمایش و وسایل پخت غذا اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به ماسال

در نیمه دوم سال، آب‌وهوای ماسال و ییلاقات به زیر صفر سرد می‌رسد؛ بنابراین رفتن به ماسال در زمستان منطقی نیست و شاید به‌نوعی غیرممکن باشد. زمستان آن‌قدر سرد است که کسی در کلبه‌ها نمی‌ماند و همه به شهر ماسال کوچ می‌کنند؛ بنابراین بهتر است در تابستان بار سفر را برای رفتن به این طبیعت زیبا ببندید؛ چراکه بهار و تابستان بهترین زمان سفر به ماسال است از اردیبهشت تا آخر شهریورماه. البته سفر به ماسال در پاییز نیز تجربه بسیار خوبی خواهد بود؛ پاییز ماسال رنگارنگ و پر از مناظر چشم‌نوازی است.

ماسال_کاما پرس

در انتها باید گفت که اردیبهشت و خرداد ماه بهترین وقت برای تماشای اقیانوس ابر در ماسال است؛ هرچند که افراد زیادی با فرارسیدن تابستان، از گرمای شهرها به ییلاقات ماسال گیلان پناه می‌برند و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای خود رقم می‌زنند.

انتهای پیام

مرتبط با : لست سکندنهال گشت
رایانه کمک
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز