ارزان ترین خانه های تهران را در کدام منطقه می‌توان خرید؟

لست سکند

آمارهای جدید نشان می دهد معاملات مسکن در شهریورماه 1400 با رشد بیش از 40 درصدی مواجه شده و به نظر می رسد بخشی از متقاضیان بعد از مدتها بی میلی به خرید ، در شهریورماه اقدام به معامله کرده اند اما ارزان ترین منطقه تهران برای خرید مسکن کجاست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق داده های آماری جدید بانک مرکزی معاملات مسکن در شهر تهران طی شهریور ماه 1400 رشد قابل توجهی داشته – حدود 41/6 درصد – و برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند این آمارها نشان می دهد بازار مسکن در حال خارج شدن از رکود است.

بر اساس این آمارها، قیمت مسکن نیز به طور متوسط در شهریورماه 2/4 درصد افزایش داشته و این امر نیز نشانه دیگری از پایان رکود تلقی می شود. البته در مقابل عده دیگری از کارشناسان بازار مسکن از جمله رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقدند این آمارها به چند منطقه بالای شهر تهران محدود می شود و بانک مرکزی با تعمیم این آمارها به کل بازار مسکن تهران در حال دادن آدرس غلط به مخاطبان است؛ نتیجه ای که آنها می گیرند این است که رکود سنگین بازار – کم شمار بودن معاملات – و روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دارد.

به هر شکل بر اساس آمارهایی که بانک مرکزی منعکس کرده است کمترین متوسط قیمت یک‌مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده با ۱۵میلیون‌و۳۰هزار تومان به منطقه۱۸ تعلق داشته است که نشان می دهد این منطقه ارزان ترین منطقه تهران برای متقاضیان خرید مسکن است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم را بخوانید:

منطقه 5 صدرنشین تعداد خرید و فروش ها

توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریورماه سال۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه۵ با سهم 14.2درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به ‌خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰ و ۲ به‌ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۰ و 8.7درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع 72.6درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در شهریورماه سال۱۴۰۰ مربوط به ۱۰منطقه شهر(به‌ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴، ۷، ۸، ۱، ۱۵ و ۱۱) بوده و ۱۲منطقه باقیمانده 27.4درصد از کل تعداد معاملات را به ‌خود اختصاص داده‌اند.

کم متراژها همچنان در بالای لیست معاملات مسکن

بررسی توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در شهریورماه سال۱۴۰۰ نیز حاکی از این است که در مجموع 56.3درصد از معاملات انجام شده، بیشترین سهم از معاملات انجام شده مربوط به واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰مترمربع بوده که تناسب بیشتری با الگوی مصرف دارد و تقاضای مصرفی و اجاره‌ای برای آنها بیشتر است. بررسی توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب ارزش هر واحد نیز حاکی از این است که در مجموع حدود 50.1درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۲میلیارد تومان اختصاص داشته که می‌تواند تناسب بیشتری با تقاضای مصرفی داشته باشد هرچند بخش قابل‌توجهی از همین معاملات نیز به سرمایه‌گذاران تعلق داشته و در نهایت به بازار اجاره عرضه شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “ارزان ترین خانه های تهران را در کدام منطقه می‌توان خرید؟

  1. مشیری گفته:

    سلام ایران کمتر از 80 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از نیمی از این جمعیت هم در روستاها و شهرستانها ساکن هستند که این عده مالک مسکن می‌باشند حال اگر فرض کنیم که الباقی جمعیت ساکن کلان شهرها می‌باشند ، برای یک کشوری مثل ایران زشت و زننده هست که از ابتدای انقلاب تا کنون هنوز موفق به رفع معضل مسکن نشده است از شهردار محترم تقاضامندم در خصوص زمین های مسکونی احتکار شده در بافتهای مسکونی بالاخص منطقه 22 تهران گزارشی به مجلس و دولت ارائه نماید و با در نظر گرفتن مالیات و قوانین سفت و سخت مالکین این زمینهای رها شده را مجاب به ساخت و ساز نمایند

  2. شایان گفته:

    سلام. پیدا کردن ارزان ترین خانه ها کار سختی نیست. کافیه ببینید کحاها بیشترین مالیات رو پرداخت میکنند ( سهرک های صنعتی اطراف هر کلان شهر ) خب کارگر نشینه پس ارزانترینه. حالا گرانترین جاها کجاست؟ حاهایی که این‌مالیاتها رو خرج‌میکنند تا پولدارا صداشون نکنه در بیاد. تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز